پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۷۰۳۳
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۴
مدیرکل تعاون، کار رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: بالغ بر 5 هزار نفر نیروی کار در طرح‌های در دست اجرای استان مشغول به کار هستند.

شعارسال: مهرداد جهاندیده در جلسه با معتمدین، متنفذین و نخبگان حوزه سیستان که به مناسبت هفته دولت برگزار شد با بیان این مطلب افزود: 70 درصد این آمار را نیروی کار بومی استان تشکیل می دهد.

وی با تاکید بر اینکه رویکرد اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دستگاههای مسئول دیگر در این زمینه استفاده حداکثری از نیروی کار بومی در این طرح هاست گفت: آمادگی لازم برای توانمندسازی و مهارت آموزی نیروی کار در فضای کارگاهی طرح ها وجود دارد که می بایست مدیران طرح ها از آن بهره گیرند.

وی با اشاره به طرح های توسعه ای و اشتغالزایی که در سراسر استان بخصوص حوزه سیستان در حال اجراست افزود: با نگاه داهیانه و حکیمانه رهبر معظم انقلاب و پیگیری های دلسوزانه مهندس هاشمی استاندار و حمایت دولت، روند اجرای طرح های توسعه محور در این منطقه به شکل ویژه ای دنبال می شود.

جهاندیده از حفظ 1800 فرصت شغلی ثابت و پایدار طی سال گذشته در استان خبر داد و گفت: این دستاورد بزرگ نیز با قوت بیشتری به عنوان اولویت در دستور کار مسئولین ذیربط قرار دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان توجه به حاشیه نشینی و ارائه خدمات حمایتی را به ساکنان این مناطق از برنامه‌های اولویت دار دولت و وزارت متبوع در استان و کشور دانست و افزود: طرح توزیع سبد امنیت غذایی که با هدف مقابله با فقر غذایی ویژه مددجویان بهزیستی و کمیته امداد در دولت یازدهم اجرا شد، در دولت جدید نیز با هدف تعمیم دادن آن به سمت ساکنان حاشیه شهرها ادامه پیدا خواهد کرد.

وی توجه به بخش تعاونی بعنوان یکی از ظرفیت های بزرگ مردم استان برشمرد و گفت: نباید حوزه تعاونی را صرفا به تعاونی های مرزنشین محدود کرد چراکه یکی از راههای برون رفت حوزه سیستان از برخی مشکلات می تواند توجه به اقتصاد تعاونی باشد که با مشوق های حمایتی ویژه ای که در برنامه ششم توسعه برای آن دیده شده است، بسیار راهگشا خواهد بود.

جهاندیده گفت: در حوزه اشتغال، این اداره کل آمادگی کامل را برای حمایت از کسب و کارهای خرد، کارآفرینانه و مشاغل خانگی در قالب طرح های پشتیبان دارد.

در این جلسه همچنین تعدادی از معتمدین نیز به بیان خواسته ها و انتظارات خود پرداختند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 4شهریور1396، کدخبر: 13960604301783 : www.sistan-baluchestan.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین