پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۲۵۳۳
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۴
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سیستان و بلوچستان گفت: ۲۴ میلیارد تومان اعتبار در قالب وام‌های اشتغال‌زایی در راستای حمایت از کارآفرینان استان در حوزه مشاغل خانگی به این اداره‌کل ابلاغ شد.

شعار سال: مهرداد جهاندیده بعد از ظهر امروز در مراسمی که به مناسبت هفته ملی مهارت در یکی از پایگاه‌های توانمندسازی اداره‌کل فنی و حرفه‌ای استان در حاشیه شهر زاهدان برگزار شد، اظهار داشت: در راستای حمایت از کارآفرینان سیستان و بلوچستان در حوزه مشاغل خانگی، 24 میلیارد تومان اعتبار در قالب وام‌های اشتغال‌زایی به اداره‌کلتعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ابلاغ شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: این میزان اعتبار به صورت جداگانه و متفاوت از اعتباراتی است که به نهادهای همسو مانند کمیته امداد، بهزیستی و صندوق کارآفرینی امید به متقاضیان پرداخت می‌شود.

وی مهارت و حرفه‌آموزی را مهمترین بعد در عرصه توانمندسازی دانست و افزود: باید شرایطی ایجاد شود تا افراد پس از طی مراحل مهارت‌افزایی، در مسیر کار و تولید قرار گیرند.

رئیس شورای هماهنگی ادارات تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان با اشاره به طرح‌های تکلیفی اشتغال‌زا و تاثیرگذار دولت به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در زمینه ارتقای سطح مهارت و نوآوری و اشتغالزایی در کشور، گفت: با توجه به اینکه بسته اشتغال فراگیر به عنوان یکی از این طرح‌ها براساس شناسایی رسته‌های شغلی پراشتغال در هر منطقه و استان‌ها پی‌ریزی شده، با انجام کار مطالعاتی دینامیک اشتغال در استان، بسته‌های اشتغال در رسته‌های مختلف اقتصادی اعم از صنعت، خدمات و کشاورزی شناسایی شده تا پس از تصویب در کارگروه اشتغال استان و تایید نهایی شورای عالی اشتغال، قابلیت اجرایی به خود گیرد.

جهاندیده با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از گذشته به ترویج فرهنگ کارآفرینی به عنوان حلقه مفقوده اشتغال نیاز داریم، افزود: اجرای رویداد کارآفرینی از ایده تا کسب و کار که از 10 روز قبل با حضور دو گروه از قوی‌ترین تیم‌های کارآفرینی کشور در استان آغاز شده و توانسته به شکل فراگیر ایده‌ها، نظرات و خلاقیت‌هایی را برای اولین بار از قوه به بالفعل تبدیل کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همچنین با بیان اینکه یکی از زمینه‌های کاربردی در حوزه حاشیه شهرها می‌تواند توجه به تعاونی‌ها باشد، از آمادگی این اداره‌کل برای اجرای طرح پایلوت ایجاد کارگاه برای افرادی که مهارت آموخته‌اند و نیاز به ابزار برای اجرای فرآیند تولید و کسب و کار را دارند خبر داد.

در این مراسم همچنین مدیران‌کل بهزیستی، آموزش فنی و حرفه‌ای و کمیته امداد سیستان و بلوچستان به بیان خدمات و مشوق‌هایی حمایت از کارآفرینان خرد و مشاغل خانگی در زمینه مهارت‌آموزی، توانمندسازی و اعطای تسهیلات پرداختند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 4 مرداد 96، کد مطلب: 1475482:www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین