پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۳۸۳۸
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۲
استاندار خراسان شمالی گفت: حرفه آموزی و کارورزی مهمترین رویکردآموزش و پرورش در دولت دوازدهم است.

شعار سال: محمدرضا صالحی در شورای آموزش و پرورش استان اظهار کرد: متاسفانه هم اکنون ما دانش آموز در مقطع دانشجویی تربیت می کنیم و آنان برای ارائه دانسته های خود فقط اقدام به حفظ مطالب می کنند.

وی با بیان اینکه دانش آموزان را عادت به حفظ کردن مطالب کرده که این مهم یک اشکال اساسی است، گفت: در سفر وزرای آموزش و پرورش دولت یازدهم و دوازدهم به استان درباره این مهم صحبت های لازم شده در این راستا رویکرد آموزش و پرورش در دولت دوازدهم کار آموزی و حرفه آموزی است.

صالحی ادامه داد: در برخی از کشورها میزان تحصیل افراد و یا همان مدرک تحصیلی در یک بازه زمانی سه تا چهار ساله شارژ خواهد شد و در این مدت نیز فرد برای تمدید مدرک خود باید اقدام به مطالعه و یا نگارش مقاله کنند.

وی با اشاره به آزمون استخدامی اخیر آموزش و پرورش و خالی بودن برخی از پست ها، افزود: برخی از افراد به دلیل عدم کسب نمره علمی لازم درآزمون پذیرفته نشده اند، و این در حالیست که نباید میزان سواد افرادی که در آزمون پذیرفته و یا رد شدند را زیر سوال برد.

صالحی با بیان اینکه کیفیت در آموزش از اهمیت بسزایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: باید به کیفیت آموزش معلمان توجه کنیم و دانش آموزان را به عنوان آینده سازان به دست آدم های باسواد و به روز بسپاریم.

وی عنوان کرد: پیشنهادهای استان در خصوص کاهش حدنصاب نمره علمی، برپایی آزمون دو مرحله ای و یا جذب نیرو در دیگر رشته ها به وزارتخانه و سازمان اداری و استخدام ارائه می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی نیز در این جلسه اظهارکرد: ۳۱ میلیارد و۴۰۰ میلیون ریال به منظور تامین طرح های نیمه تمام و تجهیز سالن های ورزشی اختصاص می یابد.

براتعلی حاتمی ادامه داد: با توجه به ساخت و ساز مدرسه نه کلاس در شهرستان جاجرم هم اکنون با مخالف اداره کل اوقاف و امور خیریه استان این پروژه متوقف شده است.

معاون پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی نیز در این جلسه اظهارکرد: در آزمون اخیر مقرر است ۲۰۲نفر جذب شوند که باید ۶۰۶ نفر سه برابر ظرفیت برای مصاحبه دعوت شوند.

قنبرعلی خوش آیینه با اشاره به دعوت از ۲۸۳ نفر برای مصاحبه، افزود: متاسفانه در اکثر رشته ها نمره علمی لازم توسط متقاضیان کسب نشده است.

وی یادآورشد: عدم کسب نمره علمی لازم از سوی شرکت کنندگان در آزمون استخدامی یک موضوع کشوری بوده که باید پیگیری های لازم انجام شود.

خوش آیینه خاطرنشان کرد: با این وضعیت حدود ۷۰ سهمیه استان در آزمون استخدامی اخیر خالی می ماند که باید این موضوع از شوی استان پیگیری شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا (استان خراسان شمالی)، تاریخ 10 مهر 96، کد مطلب: 967-7114-5: www.bojnourd.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین