پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۲۹۸۰
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۷
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: تاکنون سه هزار و ۶۳۵ دانش‌آموخته‌ در طرح کارورزی استان مرکزی ثبت نام کرده‌اند.
شعارسال: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: تاکنون سه هزار و ۶۳۵ دانش‌آموخته‌ در طرح کارورزی استان مرکزی ثبت نام کرده‌اند.

محمدتقی آبائی هزاوه ظهر امروز در جلسه کارگروه اشتغال استان که در استانداری مرکزی برگزار شد با اشاره به طرح کارورزی اظهار داشت: لازمه جذب دانش‌آموختگان همکاری بیشتر اصناف‌و واحدهای صنعتی است، سهمیه استان مرکزی به‌منظور طرح کارورزی سه‌ هزار و 915 دانش‌آموخته بوده که در حال حاضر سه هزار و 635 دانش‌آموخته متقاضی برای شرکت در این طرح ثبت نام شده است.

وی افزود: از تعداد دانش‌آموخته‌های ثبت نام شده یک‌هزار و 883 نفر معادل 52 درصد آنها خانم و مابقی آقا هستند، تنها 110 واحد پذیرنده کارآموز تاکنون در سامانه مربوط به این طرح ثبت نام کرده‌اند که کافی نبوده و باید برای جذب بیشتر این واحدها تلاش شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی تصریح کرد: از مجموع واحدهای ثبت نام کننده 47 واحد نوع تخصص مورد نظر خود را مشخص کرده‌اند و شهرستان اراک و ساوه به ترتیب با 46 و 14 واحد ثبت نام کننده بیشترین تعداد واحدهای متقاضی پذیرنده دانش‌آموختگان را به خود اختصاص داده‌اند.

آبائی هزاوه بیان کرد: یک‌ هزار و 36 نفر از متقاضیان ثبت نام کننده دارای شرایط کارورزی هستند که تاکنون 10 واحد مجوز استفاده از دانش آموختگان را اخذ کرده و هشت واحد هم کارورزان خود را جذب کرده‌اند.

وی ادامه داد: 28هزار واحد صنفی در استان مرکزی وجود دارد که سهم پذیرش دانش‌آموخته در طرح کارورزی در نظر گرفته شده برای استان در شورای ‏عالی اشتغال چهار هزار نفر بود که بیش از این سهمیه می‌توان جذب دانش‌آموخته داشت.

مدیرکل تعاون، کارو رفاه اجتماعی استان مرکزی عنوان کرد: هدف از این طرح جذب دانش‌آموختگانی است که تخصص آنها متناسب با نیاز بازار نیست و لازم است مهارت‌های مورد نیاز را کسب کنند، بنابراین فارغ‌التحصیلان متقاضی با مدارک تحصیلی مرتبط یا غیرمرتبط به‌مدت 4 تا 6 ماه در واحدهای مختلف مهارت‌های لازم را فرا می‌گیرند که درصورت دارا بودن توانمندی‌های لازم توسط همان واحد صنفی یا صنعتی جذب می‌شوند و درصورت جذب نشدن توسط آن واحد فرد می‌تواند گواهینامه مهارت آموخته شده را از فنی و حرفه ای دریافت کند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 6 مهر 1396، کدخبر: 1532680 ، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین