پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۹۰۴۶
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۸
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی در ششمین نشست کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی اراک بیان کرد: استان مرکزی به عنوان میز صادرات گل و گیاه و انار مطرح شد که تلاش می کنیم در تمامی حوزه های تولیدی در بحث صادرات این چنین تقویت شده باشیم.

شعار سال: محمد رضا حاجی پور افزود: در برنامه های کشور هلدینگ صادراتی نداریم. در استان مرکزی 8 شرکت مدیریت صادرات ثبت شده که لازم است این شرکت ها را به سمت تخصصی شدن پیش ببریم.

وی تصریح کرد: در 5 ماهه نخست سال هیچ فعالیتی برای توسعه صادرات استان نداشته ایم که لازم است برای حل این معضل برنامه های مدونی داشته باشیم و بر اساس آن حرکت کنیم.
حاجی پور افزود: افزایش جذب سرمایه گذار خارجی در استان می تواند شرایط را بهبود بخشد و قرارداد های خوبی با برند و بنگاه های بزرگ بسته شود.
وی اذعان داشت: یکی از برنامه های اصلی وزارتخانه پرداختن به افزایش سهم خصوصی در حوزه های صنعت، معدن و تجارت است که بایستی شرایط را در این زمینه فراهم کنیم تا به نتیجه مطلوب برسیم.
حاجی پور ادامه داد: در راستای بحث ارتقای کیفیت و تولید و توسعه اشتغال با رویکرد حمایتی از جانب دولت و همت بخش خصوصی می توانیم به نتیجه مطلوب برسیم.
در ادامه محمدرضا جعفری، رئیس اتاق بازرگانی اراک بیان کرد: مشکل عمده ی استان ما بحث رکود در حوزه تقاضا است که یکی از راهکارهای اصلی برای برون رفت از این مشکل بازاریابی خارج از مرز کشور که در چهارچوب بازار ایران خدماتی وجود ندارد اجرا شود.
وی افزود: اتاق به عنوان تشکل فراگیر بخش توسعه صادرات است که در سال های اخیر هیات های اعزامی به کشور های صنعتی برای تامین مواد اولیه ، تکنولوژی و ماشین آلات داشته ایم.
در ادامه میر اشرفی مدیر کل گمرکات استان مرکزی اظهار داشت: آمار امیدوار کننده ای در بحث صادرات در استان داریم .تراز بازرگانی کشور در 6 مرحله مثبت شد ولی در سال جاری تراز تجاری کشور 10 درصد کاهش یافت که مربوط به انتقال ارز در چین و قیمت نفت بوده است.
وی تورم ، بی ثباتی قیمت و فساد در بخش خصوصی مشکلات شاخص در حوزه صادرات دانست و افزود: در 5 ماه نخست سال 395 میلیون دلار صادرات داشته ایم که امیدواریم تا پایان سال به یک میلیارد دلار برسد . همچنین 35 درصد رشد واردات داشته ایم اما در بحث صادرات خام فاصله گرفته ایم.
وی در پایان افزود: بیش از 20 گمرک اختصاصی در 20 شرکت خصوصی استان که به صورت شبانه روز در حال فعالیت است ایجاد کرده ایم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تحلیلی خبرآنلاین ، تاریخ انتشار 16 شهریور 96، کدمطلب:704981، www.khabaronline.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین