پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۳۰۹۲
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۱
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان مرکزی گفت: صنایع کوچک و متوسط در استان مرکزی باید بهره گیری از دانش روز را مورد توجه قرار دهند تا با افزایش کیفیت تولید آن ها، زمینه صادرات فراهم شود.

شعار سال: مصطفی آمره اظهار داشت: طی سال ۹۵، بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تامین زیر ساخت های شهرک ها و نواحی صنعتی استان مرکزی هزینه شده اما همچنان کمبودها و نواقص در برخی از این مناطق صنعتی وجود دارد که تلاش داریم آن را به حداقل برسانیم.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان مرکزی افزود: سال گذشته واحدهای صنعتی کوچک و متوسط استان مرکزی ۲۳میلیون دلار صادرات به ۱۴ کشور جهان داشته اند و برای افزایش کشورهای هدف صادرات صنایع کوچک استان باید اقدام شود.

ضرورت افزایش کیفیت تولید و تولید کم هزینه

آمره بیان کرد: صنایع کوچک و متوسط استان مرکزی بایستی افزایش کیفیت تولید و تولید کم هزینه، افزایش بهره وری و بهره گیری از فن بازار را در دستور کار خود قرار دهند تا شاهد رونق تولید در این صنایع و افزایش صادرات محصولات آنها باشیم.

وی خاطرنشان ساخت: صنایع کوچک براساس تامین نیازهای داخلی ایجاد شده اند و متاسفانه در زمان تاسیس آنها فکری برای صادرات نشده به خاطر همین در بازار خارجی با مشکل مواجه هستند، بنابراین باید در قالب کنسرسیوم و شرکت های مدیریت صادرات بازار خود را توسعه بخشند.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان مرکزی تصریح کرد: برای رونق تولید و صنعت در استان، باید واحدهای صنعتی از تجهیزات و دانش روز بهره بگیرند، در حقیقت لازم است که علم و دانش را به کمک تولید و صنعت بیاوریم تا بتوانیم محصولات با بهره وری و ارزش افزوده بالا تولید کنیم.

بهره گیری از شرکت‌های دانش بنیان و ایجاد کنسرسیوم صادراتی

آمره ادامه داد: در این راستا باید از دانش روز و شرکت های دانش بنیان بهره گرفت و از سوی دیگر تشکیل کنسرسیوم های صادراتی، زمینه توسعه و گسترش فعالیت واحدهای صنعتی کوچک، درآمدزایی و به دنبال آن ارتقای کیفیت تولیدات و افزایش صادرات را فراهم می کند.

وی اضافه کرد: از دیگر مواردی که در حال پیگیری آن هستیم، فعال شدن واحدهای تولیدی کوچک در فرابورس است تا از این طریق نقدینگی آن ها افزایش یابد و تاکنون چندین واحد صنعتی استان به فرابورس معرفی شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان مرکزی در بخش دیگر سخنان خود گفت: پیگیری برای راه اندازی نواحی صنعتی در برخی از روستاهای استان آغاز و جانمایی برخی نواحی نیز انجام شده چرا که روستاهای استان مرکزی در این زمینه از ظرفیت های مطلوبی برخوردارند که باید از آن بهره گیری شود.

لزوم تقویت سرمایه گذاری صنعتی در مناطق روستایی

آمره بیان کرد: در استان مناطق روستایی همچون سمقاور در شهرستان کمیجان و آوه در شهرستان ساوه، از ظرفیت های فعالیت صنعتی برخوردار هستند که فعالیت شهرک های صنعتی می تواند مشکل اشتغال را در این مناطق رفع کند و این اقدام با توجه به نقش و اهمیت آن، مورد حمایت قرار دارد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان مرکزی تصریح کرد: طبق آنچه در قانون تسهیل و رفع موانع تولید عنوان شده، سرمایه گذاری در مناطق محروم از ۱۳سال معافیت مالیاتی برخوردار است که این مهم بستر مناسبی را برای ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری در روستاها و مناطق کم برخوردار فراهم می کند.

وی افزود: سرمایه گذاری ۱۶ هزار میلیارد ریالی در شهرک های صنعتی استان، ایجاد چهار هزار و ۲۵۲ فرصت شغلی در شهرک ها و نواحی صنعتی استان، انعقاد ۸۴۰ میلیارد ریال قرارداد عمرانی برای تکمیل زیرساخت های شهرک های صنعتی استان، ایجاد ۲۳۵ هکتار فضای سبز و ساخت و بهسازی محورهای دسترسی به شهرک ها، فعال سازی کلینیک صنعت و راه اندازی فن بازار منطقه ای استان از جمله اقدامات انجام شده توسط شرکت شهرک های صنعتی استان مرکزی طی چهار سال اخیر است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 9 مرداد 96، کدمطلب: 4045847:www. mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین