پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۱۵۲۷۲۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۴
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری تهران گفت: امروز پاکدشت در کشور پایین ترین نرخ بیکاری را داراست و این نشانه حرکت سریع در مشکلات است.

شعار سال: محمد امامی امین معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری تهران در جلسه شورای اداری شهرستان پاکدشت، ضمن تبریک هفته دولت به دولتمردان نظام جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: در یک جنگ تمام عیار اقتصادی هستیم، جنگی که از سوی آمریکا بر ما تحمیل شده است.

وی تصریح کرد: ایثار و از خود گذشتگی در ادبیات زندگی ما عجین شده، ادبیات دفاع و جنگ و ایثار در فرهنگ ما جای خود را باز کرده و مردم بیش از هر زمانی با آن آشنا هستند برای همین وقتی می گوییم جنگ اقتصادی، متوجه عمق جریان می شوند.

وی بیان کرد: موضوع اقتصاد در تمام جامعه و حوزه های مختلف تاثیر گذار است، معنای جنگ را همه می فهمیم ولی زمانی که تحریم ها از شاخه فرهنگی به سیاسی و بعد اقتصادی منتقل می شود رهبر معظم انقلاب غافله سالار این نظام خیلی پیش تر فهمیدند و بیان کردند و نسخه آنرا پیچیدند و درمان آن را اقتصاد مقاومتی معرفی کردند.

امامی امین بیان کرد: کارگزاران و کسانی که زیر چتر نظام مشغول به فعالیت هستند باید در راستای نظام حرکت کنند؛ اگر امروز به مشکل اقتصادی برخورد کرده ایم به این معناست که سرعت مان را با سرعت اقدامات و تحریم های دشمن تنظیم نکردیم؛ امروز اقتصاد یکی از بخش های مهمی است که در آن آسیب دیده ایم و این آسیب مربوط به امروز و دیروز نیست.

وی افزود: امروز سرمان برای اقداماتی که در دهه 60اجرایی شد بالاست زیرا در آن زمان منافع ملی بر منافع شخصی اولویت داشت؛ بعد از جنگ با شروع سازندگی در برخی مراحل ساختن را افزایش دادیم و در حوزه مهمی چون آموزش کم کاری کردیم و نتوانستیم نسلی را پرورش دهیم که در جایی که به نفع نظام است از منافع شخصی بگذرند؛ در حوزه کالاهای اساسی و ارز و سکه چیزی که امروز گریبان جامعه گرفته است همین آموزش ندادن نسل جدید است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری تهران افزود: امروز جامعه به همان مطلبی که رهبری فرمودند رسیده است و آن (در حوزه آموزش و پرورش باید بهتر عمل شود) می‌باشد؛ اگر امروز می‌توانستیم دانشجو و تاجری پرورش دهیم که خروجی آن با دینداری و بصیرت همراه شود امروز موفق می بودیم، اگر بر فرض امروز بازرگانی را در دانشگاه تربیت می‌کردیم که در کنار واحدهای درسی، واحد ایثار و دین و شریعت را می‌گذراند امروز بازارهای کشور دچار آسیب سکه و ارز و احتکار نمی‌شد.

وی در ادامه ضمن تبریک روز کارمند، بیان کرد: امروز تاجر، تولید کننده و کارمند ما باید منافع ملی را به منافع شخصی خود ترجیح دهند؛ فضای جامعه اداری و نظام را سالم سازی کنیم، فقط چهار الی پنج درصد هستند که چهره سالم اداری را با ندانم کاری خراب می کنند و مسائلی ناخوشایند چون اختلاس را در سطح جامعه پیش می آورند و 95 درصد از کارمندان در سلامت کامل اداری تلاش می کنند.

امامی امین در ادامه به جنگ اقتصادی که بازار سکه و ارز را تحت الشعاع خود قرار داده، اشاره کرد و بیان کرد: مردم ما به عنوان نیروهای حاضر در خاکریز جنگ اقتصادی امروز نیاز دارند که کارخانه دار، صراف از آنها حمایت کنند هنوز هیچ اتفاقی در تحریم ها نیافته است اما عده معدودی از ترس مرگ، خودکشی می‌کنند؛ این نظام یادگار شهداست، آنها ایثار کردند تا امروز آسایش داشته باشیم، ما جیره خوار شهدا و انقلاب هستیم همه موظف هستیم دونگ اجتماعی خود را پرداخت کنیم.

امامی امین به حضور روحانی در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و تصریح کرد: روز گذشته رئیس جمهور به مجلس شورای اسلامی رفت، با توجه به توصیه‌های رهبری خیلی چیزها را که به صلاح نظام نبود بیان نکرد،‌ امروز همه باید آستانه تحملمان را بالا ببریم؛ نکته‌ای که فرماندار جوان شهرستان نیز در خصوص همدلی و ید واحده بودن و ایجاد تعامل و همدلی بیشتر بیان کرد را باید بیشتر توجه کنیم و افزایش دهیم، هرگز نمی‌توانیم از پیچ خطرناک تحریم‌های آمریکایی عبور کنیم مگر با اتحاد و همدلی؛

معاون استاندار تهران افزود: امروز زمانی است که همه زیر چتر واحد نظام، باید در مسیر پیشبرد اهداف نظام حرکت کنیم، خدا عادل است و عدل خدا نصیب بندگانی می‌شود که به ولی نعمتان جامعه مهربانی کند؛ آن کسی که به مردم مهربانی می‌کند خدا بر وی تفضل می‌کند و رزق خوبی به وی اعطا می‌کند؛ در فضای همدلی و همراهی در کنار هم باشیم تا بتوانیم از این مسیر‌ سخت عبور کنیم؛ دستور دولت به بیان این مطالب است که حتما در جلسات به همدلی تاکید شود، اگر نمی‌توانیم برخی مشکلات را حل کنیم اما می‌توانیم با گشاده رویی با مردم رفتار کنیم، من مطمئن هستم که کارمندان ما دغدغه مردم را دارند این همان 95 درصد کارمندی هستند که در سلامت اداری در حال کار و تلاش هستند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری تهران در ادامه به سومین نکته صحبت‌های خود در جلسه شورای اداری شهرستان پاکدشت اشاره کرد و گفت: نکته سوم که امروز می‌خواهم در این جلسه در خصوص آن صحبت کنم در خصوص آینده نگری مسئولان پاکدشت است؛ در این شرایط خاص شهرستان پاکدشت توانسته از ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل استفاده کند و مدیران پاکدشتی با آینده نگری که داشته اند از ظرفیت های پاکدشت زودتر از شهرستان‌های دیگر برای توسعه صنعت استفاده کرده‌اند، امروز پاکدشت در کشور پایین ترین نرخ بیکاری را داراست و این نشانه حرکت سریع در مشکلات است.

وی افزود: قطب گل و گیاه کشور پاکدشت است شهرستان پاکدشت پیش رو در تولیدات گل و گیاه است اما می‌بینیم که پایانه صادرات گل و گیاه در احمد آباد مستوفی اسلام شهر زده می‌شود که هنوز هم منتظر به بهره برداری رسیدن می‌باشد، این نشانه فکر اشتباه است.

وی بیان کرد: امروز پایانه صادرات گل و گیاه در اسلام شهر، بخشی به دلیل مافیای گل و گیاه و بخشی دیگر به دلیل کم کاری بخش خصوصی هنوز به بهره برداری نرسیده است، باوجود بیشترین تولید گل و گیاه چرا باید پایانه صادرات گل و گیاه در اسلامشهر به بهره برداری برسد، این مهم مثل این است که هرکسی زودتر زنبیل بگذارد می‌تواند از همه چیز بهره مند شود.

وی در ادامه به دیگر مشکل صادرات اشاره کرد و افزود: در همین شهرستان پاکدشت، چندین نفر به صورت جزیزه صادرات گل و گیاه دارند این به دلیل برند سازی نشدن است؛ نتوانستیم برند سازی کنیم و این یکی از معضلات این حوزه تولیدی است، امروز باید گل‌های شاخه بریده شاخه هفت دلار یا هشت دلار به فروش برسد اما به دلیل صادرات جزیره ی افت مبلغ در فروش گل و گیاه با کیفیت ایرانی مشاهده می‌شود.

امامی امین گفت: امروز گل پاکدشت در بازار گل امارات، مسکو و لندن پیش می رود به اسم شخص است و به نام ایران نیست، در حوزه صنعت نیز همین منوال است، اینها نیز می توانند تحت یک برند به کشورهای خارجی صادرات داشته باشند.

معاون استاندار تهران بیان کرد: به عنوان مثال خوزستان سه برابر هلند است ولی مردم نمی‌توانند صادرات داشته باشند اما هلند 54 میلیارد دلار صادرات گل دارد این نشانه برنامه ریزی و برند سازی است؛ امروز در تلاش هستیم که خرده کارخانه ها را جمع آوری کنیم، حداقل در استان تهران 15 برند لبنیات داریم که جزیره‌ای صادرات می‌کنند؛ امروز کارخانه لبنیاتی 600 میلیون دلار درآمد ارزی کسب می‌کند که این نشانه توان بالای تولید و ظرفیت فوق العاده کشور است.

وی افزود: با برند سازی مشکل اقتصاد و توسعه و بیکاری حل می‌شود، باید بحث آمایش را رعایت بکنیم این که کارخانه با 40 درصد ظرفیت کار می‌کند به دلیل تعدد مجوز است؛ امروز باید بازار را تقویت کرد، بسیاری از کالاهای ما در مقایسه با کالاهای مشابه خارجی قابلیت رقابت در بازارهای خارجی را دارد اما برندسازی نشده است ما باید بتوانیم در بازارهای بین المللی تاب بیاوریم.

امامی امین افزود: اگر تولید کننده‌ای از کشورهای همجوار نتوانسته چند صباحی با تولید خود که به نام ایران زده دوام بیاورد به خاطر کیفیت کالای ایرانی است که در جهان حرف اول را می‌زند و قابل رقابت نیست، امروز تولید کننده ای که در زیرزمین فرش می‌بافد با وجود مشکلات اقتصادی بسیار کیفیت را فدای کمیت نمی‌کند، باید تلاش کنیم مشکلات را حل کنیم.

وی در ادامه به انبارهای احتکار شده اشاره کرد و افزود: پدیده زشتی که امروز با آن روبرو هستیم احتکار است امروز انبارها پر از کالا است، اگر کالایی تا یکسال آینده وارد کشور نشود به مشکلی برخورد نمی‌کنیم.

معاون استاندار تهران بیان کرد:امروز با گلخانه‌ها و زمین‌های کشاورزی در پاکدشت می‌توان فهمید که طیف متوسط رو به پایین در شهرستان زندگی می‌کند باید برنامه ریزی دقیقی برای صادرات داشته باشیم که اگر این مهم محقق نشود، متاسفانه شاهد سیل کارگران بیکار خواهیم بود باید با تمام توان تلاش کنیم فرصتی برای استراحت نداریم تا بتوانیم از وضعیت حاضر عبور کنیم. اگر بتوانیم شش ماه مقاومت کنیم شاهد شکست تحریم های آمریکایی خواهیم بود.

وی در ادامه به تحریم های ظالمانه آمریکایی بر علیه ایران اشاره کرد و افزود: اروپا به نسبت گذشته به ظاهر دارد نقش بهتری ایفا می‌کند آمریکا 22 هزار میلیارد کسری اعتبار دارد، ساده‌ترین راه پرداخت آن به راه انداختن یک جنگ است و ساده‌ترین راه جنگ بین ایران و عربستان است تا بتواند سلاح بفروشد.

امامی امین بیان کرد: در جنگ پیش بینی شده از سوی آمریکا، تنگه هرمز بسته می‌شود نفت بیرون نمی رود تا نفت آمریکا به بشکه 200 دلار افزایش پیدا کند اروپا این را فهمیده که سر آنها کلاه می‌رود و چین هم این را می فهمد اگر امروز اروپا و چین در مقابل تحریم های آمریکایی برعلیه ایران از جمهوری اسلامی ایران دفاع می کنند به دلیل همین موضوع است، آنها مقابله می‌کنند به خاطر منابع خودشان نه دفاع از ایران؛حذف نفت ایران در منطقه برای اروپا و چین قابل درک نیست.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ 7 شهریور 97، کد مطلب: 13970607000933:www.tehran.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
0
0
همه جا باید این مدیریت رو داشته باشن تا آمار بیکاری بالاتر از این نره
س.ق76
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۰
0
0
این نشون میده چقدر خوب از ظرفیتهاشون برای کارآفرینی استفاده میکنند.
م.ا75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین