پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۱۸۳۱
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۸
سرپرست معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان گفت: سال گذشته 85.9 درصد شاغلان استان در بخش خصوصی فعالیت داشتند.
شعار سال: سرپرست معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان گفت: سال گذشته 85.9 درصد شاغلان استان در بخش خصوصی فعالیت داشتند.

ایرج امینی، با اشاره به گزیده نتایج طرح آمارگیری از نیروی کار استان زنجان در سال گذشته، اظهار کرد: بر اساس نتایج طرح آمارگیری از نیروی کار، نرخ بیکاری استان زنجان در سال گذشته معادل 10.4 درصد بوده که نرخ بیکاری مناطق شهری استان 12.8  درصد و مناطق روستایی 6.4 درصد بوده است.

این مسئول ادامه داد: یکی از دلایل پایین بودن نرخ بیکاری استان نسبت به کشور، شرایط جغرافیایی و کوهستانی بودن استان و امکان فعالیت کشاورزی و دامداری مردان و زنان روستایی در این امر مهم است به طوری که نرخ بیکاری مردان و زنان استان به ترتیب 9.8 و 12.9 درصد نسبت به نرخ بیکاری مردان و زنان کشور پایین‌تر است .

وی افزود: نتایج نرخ بیکاری جوانان 24-15 ساله نشان می‌دهد که 23.3 درصد از جمعیت فعال 24-15 ساله استان بیکار بوده‌اند. در کشور نرخ بیکاری جوانان 24-15 ساله برابر 29.2 درصد جمعیت فعال 24-15 ساله بوده به عبارت دیگر در فصل زمستان گذشته، از جوانان فعال واقع در سن 24-15 ساله استان زنجان و کشور به ترتیب از هر4 و 3  نفر جوان فعال، یک نفر بیکار بوده است .

امینی خاطرنشان کرد: سهم شاغلان در بخش‌های عمده اقتصادی استان در فصل زمستان سال گذشته به ترتیب در بخش کشاورزی 27.7 درصد، بخش صنعت 34.8 درصد و بخش خدمات 37.5 درصد بوده است. این شاخص در کشور به ترتیب در بخش کشاورزی 15.3 درصد، بخش صنعت 32.6 درصد و بخش خدمات 52.1  درصد بوده است .بر همین اساس سهم شاغلان در بخش‌های عمده اقتصادی استان در بخش‌های کشاورزی و صنعت از کشور بالاتر و در بخش خدمات کمتر است.

سرپرست معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان، یادآور شد: براساس نتایج فصل زمستان سال گذشته، معادل 85.9  درصد از شاغلان استان در بخش خصوصی و 14.1 درصد در بخش عمومی شاغل بوده‌اند و این در حالی است که این شاخص در کشور به ترتیب 83.6  و 16.4 درصد بوده است که نشان می‌دهد سهم شاغلان استان در بخش خصوصی 2.3 درصد از سهم شاغلان این بخش درکشور بالاتر است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران،تاریخ انتشار: 11 خرداد 1397، کدخبر: 97031105444 ، www.isna.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین