پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۲۳۵۴
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۸
جمشید انصاری، استاندار سابق زنجان با انتشار یادداشت کوتاهی، با اعلام این که نرخ بیکاری کشور از 11.2 درصد در سال 94، به 12.2 درصد رسیده، در عین حال اعلام کرد که بررسی شاخص های استان زنجان از تداوم روند کاهشی بیکاری در این استان خبر می دهد.
شعارسال: انصاری که دو ماه پیش معاون رییس جمهوری و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور شد، با استناد به گزارش مرکز آمار ایران همچنین اعلام کرده که استان زنجان بعد از استان های آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی و مرکزی، رتبه چهارم را از نظر پایین بودن نرخ بیکاری در بین استان های کشور به دست آورده است.

وی کاهش نرخ بیکاری در استان زنجان را باوجود افزایش این نرخ در کشور، حاصل یک برنامه ریزی بلندمدت دانسته و از استاندار جدید نیز خواسته با جدیت و اهتمام بیشتر، این راه را ادامه دهد.

متن کامل این یادداشت به این قرار است:

شنبه 17 مهرماه (و با حدود یک ماه تاخیر)، مرکز آمار ایران گزارش آمار نیروی کار کشور (اشتغال و بیکاری) را برای بهار 1395 منتشر کرد.

بر اساس این گزارش نرخ بیکاری کشور از 11.2 درصد در سال 1394 و از 10.8درصد در بهار همان سال، به عدد 12.2درصد در بهار سال جاری افزایش یافته است . این موضوع هرچند برای کشور زیاد مطلوب و خوشایند نیست ولی بررسی شاخص های استان زنجان که من مسئولیت آن را تا پایان مرداد ماه برعهده داشتم، از تداوم روند کاهشی قبل و یک اتفاق خوب و خوشایند خبر می دهد .

در استان زنجان که با برنامه ریزی های انجام شده در طول سه سال گذشته، شاهد کاهش نرخ بیکاری أن از 11.2 درصد در پایان سال 1391 به عدد 9.9 درصد در پایان سال 1392 و عدد 9.8 درصد در پایان سال 1393 و عدد 9.6 درصد در پایان سال 1394 بودیم، نرخ بیکاری بهار سال 1395 استان علی رغم افزایش نرخ بیکاری کشور، کماکان روند کاهشی سال های قبل را پیموده و به عدد 8.4درصد کاهش یافته است. این کاهش در شرایطی اتفاق افتاده است که نرخ مشارکت در استان زنجان بیشتر از نرخ مشارکت کشور است.

بر اساس این گزارش، استان زنجان بعد از استان های آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی و مرکزی، رتبه چهارم را از نظر پایین بودن نرخ بیکاری در بین استان های کشور حائز شده است .

این موفقیت بزرگ حاصل یک برنامه ریزی بلند مدت و تعهد همه مدیران ذیربط به این برنامه و سیاست های اعلامی استان در این زمینه و همراهی بخش خصوصی و فعالان اقتصادی استان با دستگاه های مسئول است که من لازم می دانم از اهتمام و تلاش های همه آنان در کسب این موفقیت تشکر و قدردانی کنم و اطمینان دارم که نتایج گزارش تابستان نیز که در تداوم این برنامه ها و برنامه های اقتصاد مقاومتی خواهد بود، با مشابه همین توفیقات همراه و قرین خواهد شد .

همچنین از مدیریت جدید استان نیز می خواهم با جدیت و اهتمام بیشتر این راه را ادامه دهند تا انشاالله شاهد موفقیت های بیشتر استان در حل مشکل بزرگ بیکاری باشیم .

با اندکی تلیخص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، تاریخ انتشار: 25 مهر 1395، کدخبر: 82267996 (5611771)، www.irna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین