پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۲۴۱۴
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۹
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور از نرخ پایین باسوادی روستاهای استان به میزان ۲۶ درصد خبر داد.
شعارسال: ابوالفضل رضوی ظهر چهارشنبه در جلسه پرداخت تسهیلات به طرح های اشتغال روستایی با محوریت اقتصاد مقاومتی استان زنجان، اظهار داشت: برنامه های توسعه کشور در سه بخش به اهداف خود نایل نیامده است.

وی با بیان اینکه به بسیاری از اهداف سیاسی در کشور دست یافته ایم اما در تحقق اهداف اقتصادی موفق نبودیم، افزود: کاهش نرخ بیکاری، تحقق نرخ رشد اقتصادی و کاهش نرخ تورم سه بخشی هستند که در برنامه های توسعه ای کشور به اهداف تدوین شده نرسیده ایم.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور از نرخ پایین باسوادی روستاهای استان به میزان ۲۶ درصد خبر داد و گفت: استان زنجان جزو استان‌هایی است که حضور کمی در آن داشته ام که مسئولان استان نیازی به آن ندیدند.

رضوی به نرخ باسوادی روستائیان استان زنجان به میزان ۲۶ درصد اشاره کرد و اظهار داشت: آیا نمی توان گفت که یکی از دلایل بهره وری پایین در روستاها همین موضوع است؟.

وی به ضرورت توسعه آموزش های مهارتی در روستاها تاکید کرد و یادآور شد: باید دید به چه میزان کلاس برای روستائیان برگزار شده و میزان مشارکت مردم در روستا چگونه است.

رضوی با انتقاد از مشارکت نکردن مردم روستا در فعالیت های اقتصادی، تاکید کرد: نگویید مردم روستا مشارکت پذیر نیستند. با ایجاد زمینه اعتمادسازی متقابل و مشارکت مردم روستا می توان موجبات توسعه روستاها را فراهم کرد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور تحقق رشد اقتصادی ۸ درصد را نیازمند مشارکت مردم در اقتصاد کشور دانست و گفت: بدون مشارکت فعالانه مردم در فعالیت های اقتصادی نمی توان به این رشد دست یافت.

رضوی روستا را بخش مولد در کشور برشمرد و تاکید کرد: در باب توسعه روستاها بعد از انقلاب اسلامی اقدامات قابل توجهی صورت گرفته که قابل مقایسه با قبل از آن نیست.

وی از حمایت جدی دولت برای فعالیت و مشارکت اقتصادی روستائیان خبر داد و گفت: تسهیلات مناسبی برای ایجاد شرکت های سهامی خاصی و تعاونی در روستاها برای فعالیت اقتصادی و تولیدی در نظر گرفته شده است.

رضوی از اختصاص اعتبارات قابل توجه دولت از طریق صندوق توسعه ملی برای توسعه روستاها گفت و تاکید کرد: در سال جاری یک و نیم میلیارد دلار از این صندوق برای توسعه روستاها در نظر گرفته شده است.

با اندکی تلیخص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 1 دی 1395، کدخبر: 3856167 ، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین