پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۳۵۷۶
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۸
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: نرخ باسوادی آذربایجان شرقی عقب‌تر از میانگین ‌کشوری است‌.

شعار سال: جعفر پاشایی مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در جلسه شورای آموزش و پرورش آذربایجان شرقی که در استانداری برگزار شد، با اشاره به فعالیت 34 هزار کلاس درس در استان گفت:بیش از 705 هزار دانش‌آموز در استان مشغول تحصیل هستند.

وی از جذب 99.8 درصدی دانش‌آموزان اول ابتدایی در آذربایجان شرقی خبر داد و افزود: در راستای برقراری عدالت آموزشی در نقاط دور افتاده مدارس یک الی چهار نفری دایر کرده ایم.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه نظام جامع برنامه ریزی در آموزش و پرورش آذربایجان شرقی تدوین شده است ابراز داشت: برای اولین بار در کشور این نظام جامع تدوین شد که ما اکنون از ستاد تا صف برنامه داریم و ادعا می‌کنیم هیچ مدرسه ای بدون برنامه اداره نمی‌شود.

وی با بیان اینکه شعار ما در استان، «مدرسه کانون آموختن خلاق و زیستن با اخلاق» است گفت: توجه به آموزش و یادگیری و کیفیت بخشی فراگیری با خلاقیت در اولویت برنامه‌های آموزش و پرورش استان قرار دارد.

پاشایی با اشاره به اینکه برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی دو برنامه محوری داریم اضافه کرد: تقویت و غنی سازی برنامه‌های ورزشی و پرورشی و توسعه ارتباط خانه و مدرسه و همسویی دو نهاد از جمله رویکردهای مدارس استان در مقابله با آسیب‌های اجتماعی است.

وی با بیان اینکه افزایش نرخ باسوادی در گروه‌های هدف با محوریت مدارس پیگیری می‌شود ادامه داد: در سرشماری 95 از میانگین باسوادی کشور عقب هستیم ولی از سرشماری سال 90 تا کنون 2.5 درصد رشد داشتیم که کافی نیست.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه اولویت‌دار ترین برنامه ما افزایش نرخ باسوادی در استان است اظهار کرد: آموزش مهارت‌های زندگی و مهارت‌های حرفه ای و ساماندهی و به‌روزرسانی روش‌ها و فرایندهای اداری و آموزشی نیز دنبال می‌کنیم.

وی به نقش آموزش و پرورش در تبریز 2018 هم اشاره کرد و گفت: با تمام ظرفیت و هماهنگی بین بخشی آماده همکاری هستیم چراکه آموزش و پرورش ظرفیت بالایی دارد و می‌توان از آن برای معرفی تبریز استفاده کرد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار 28 آبان 96، کد مطلب: ۶۳۲۷۸۹۷ ، www. yjc.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین