پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۷۹۴۳
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۳
رئیس اتاق بازرگانی اراک با بیان اینکه واحدهای تولیدی صنایع شیمیایی در استان مرکزی شناسایی شد گفت: تولیدکنندگان استان مرکزی باید موضوع برندسازی را جدی بگیرند.

شعارسال: رئیس اتاق بازرگانی اراک با بیان اینکه واحدهای تولیدی صنایع شیمیایی در استان مرکزی شناسایی شد گفت: تولیدکنندگان استان مرکزی باید موضوع برندسازی را جدی بگیرند.

منوچهر توسطی شامگاه دوشنبه در نشست تخصصی استاندار مرکزی با صادرکنندگان و تجار استان مرکزی با اشاره به موضوع صادرات اظهار داشت: عمدتا فلسفه صادرات نیازمند زیرساخت سیاسی است و ما باید بخش رایزن‌های بازرگانی در کشورهای خارجی که بزرگترین خدمات را می‌توانند به صادرکنندگان و فعالان اقتصادی بدهند تقویت کنیم.

وی افزود: در راستای تسهیل در صادرات هر اتاق بازرگانی معین یک کشور معرفی شده که اتاق استان به عنوان معیت کشور ازبکستان معرفی شده است.

رئیس اتاق بازرگانی استان مرکزی تصریح کرد: اگر صادراتی را به کشور خاصی دارند و مشکل پیش روی آنهاست باید آن مشکلات را با اتاق بازرگانی مطرح کنند و همچنین مقوله‌ای که می‌تواند به صادرات غیرنفتی کمک کند این است که در صادرات بیشتر ما نیازمند تولیدبیشتر است و تولید بیشتر هم باید در دو مقوله رقابتی با تولید رقابتی و کیفیت رقابتی تعریف شود.

توسطی بیان کرد: در کیفیت رقابتی مشکلی وجود ندارد و بارها و اثبات شده و تا به امروز پس از گذشت 8 ماه 623 میلیارد صادرات انجام شده که این یک ادعا نیست بلکه عملیات است.

وی ادامه داد: در دنیای امروز در هر بازاری جدا از کیفیت قیمت تمام شده هم به پایداری صادرات کمک می‌کند که در این مقوله هزینه‌های تولید در داخل کشور ما بالا است اما با این وجود حرف ما این نیست که صادر نمی‌کنیم اما پایین آمدن قیمت می‌تواند حجم صادرات را افزایش دهد.

رئیس اتاق بازرگانی اراک عنوان کرد: مقوله ای که از آن غافل شده ایم برند سازی است که باید ما باید به دنبال برندسازی باشیم و در بحث برندسازی هم فصا را برای تولیدکننده داخلی به گونه دای ایجاد کنیم که کیفیت و ثبت لرند را در نظر داشته باشد.

توسطی خاطرنشان کرد: کاستی‌هایی در امر آموزش و پرورش تاجر در استان مرکزی وجود دارد این در حالی است که در حوزه تولید و صنعت عملکردی قوی را شاهد هستیم، اما در حوزه تجارت و تاجرپروری نقاط ضعفی وجود دارد .

وی اضافه کرد: برای کمک به صادرات و افزایش حجم آن باید هلدینگ صادراتی فعال باشد و به طور قطع با این حرکت، صادرات استان جهشی بالا را به خود می‌بیند.

رئیس اتاق بازرگانی اراک تصریح کرد: در مدت اخیر اتاق اخیرا به شناسایی تولیدکنندگان صنعت شیمیایی استان کرده که منجر به شناسایی 200 واحد مستقیم و غیرمستقیم فعال در این عرصه شد و اتاق رسالت خود را بر ساماندهی این واحدها متمرکز کرده است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 21 آذر 1396، کدخبر: 1598675، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین