پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۳۱۶۹
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۷
استاندار سمنان گفت: تنها 35 درصد به‌کار گماردگان یک سال اخیر این استان دارای مهارت لازم بودند و 65 درصد آن ها فاقد مهارت لازم بودند.

شعار سال: محمدرضا خباز در آیین تجلیل برترین‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای این استان از مهارت‌آموزی به عنوان ضرورت ورود به بازار جدید اشتغال نام برد و اظهار کرد: تلاش ما در استان این است که امسال با کمک فنی و حرفه‌ای جای این دو شاخص را در استان برعکس کنیم و به عبارتی آموزش‌ها را در جهتی ساماندهی کنیم که در پایان سال حداقل 65 درصد جذب شدگان جدید به بازار کار صاحب مهارت باشند.

وی با بیان اینکه فرد با مهارت با علاقه و توان بیشتری کار می‌کند افزود: بهره‌مندی نیروی کار از مهارت به شدت در افزایش بهره‌وری موثر است لذا مهمترین راه برای ارتقاء بهره‌وری افزایش آموزش نیروی انسانی به عنوان بزرگترین سرمایه واحدها و دستگاه‌ها است.

استاندار سمنان از مهارت به عنوان مصداق و نمودی از اندیشه نام برد و گفت: در آموزه‌های دینی ما نیز به کرات گفته شده که یک ساعت اندیشه بهتر از 60 و یا در جایی 70 سال عبادت است و این در واقع به این معنا است که آن یک ساعت اندیشه و تعقل و تفکری بهتر از 60یا 70 سال عبادت است که می‌تواند ما را به اندازه 60 و یا 70 سال به پیش برده و به ترقی و رشد جامعه اسلامی و انسانی کمک کند.

خباز با بیان اینکه دولت تدبیر و امید توجه ویژه‌ای به مهارت‌آموزی دارد گفت: سازمان فنی و حرفه‌ای می‌تواند به عنوان یک سازمان مهم محوری در این حوزه بسیار نقش‌آفرین باشد.

وی با بیان اینکه دولت همه مساعی خود را برای کمک به رفع مشکل اشتغال به کار گرفته گفت: دولت جدای از اقدامات گسترده‌ای که در بخش‌های مختلف داشته در زمینه اشتغال جوانان بیکار و خصوصا فارغ‌التحصیلان دانشگاهی طرح کارورزی و آموزش در محیط واقعی کار را با شرایط خوبی از طریق وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در دستور کار قرار داده است.

این مقام ارشد اجرایی از آغاز ثبت‌نام برای شرکت در این طرح در استان سمنان خبر داد و تصریح کرد: تا هفته قبل بیش از 1600 متقاضی کار و بیش از 80 واحد صنفی و تولیدی برای استفاده از مزایای این طرح در استان ثبت‌نام کردند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار 9 مرداد 96، کدمطلب: 965-791-5:www. isna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین