پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۶۳۸۶۹
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۲
سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی کیش با تاکید بر جدی گرفتن دروس کارورزی گفت : مهارتی کردن رشته های تئوریک از رسالت های این دانشگاه است .

شعار سالغلامرضا حکمتی در آئین بزرگداشت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی به جایگاه ویژه روابط عمومی در نهادها و سازمانها اشاره کرد و گفت : روابط عمومی یک ابزار مدیریتی برای ارائه عملکردهای سازمانی و معرفی آن به مجموعه درون و بیرون سازمان است.

وی تاکید کرد : روابط عمومی در سازمان حلقه ارتباط بین کارمندان با مدیران مجموعه در جهت تحقق اهداف آن مجموعه در راستای ماموریت های محوله آن مجموعه و رابطی با رسانه ها است .
سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی کیش یکی از رسالت های این دانشگاه را مهارتی کردن رشته های تئوریک عنوان کرد و گفت : رشته روابط عمومی از سال 86 در این دانشگاه راه اندازی شده است و بحث مهارتی شدن آن را سال به سال دنبال می کند و تلاش دارد رشته ها از بحث تئوریک صرف خارج شده و به مباحث مهارتی تبدیل شوند.
حکمتی اظهار کرد : در این راستا جلسه هایی را با مدیران گروه و استادان برگزار کردیم که در نهایت نتیجه بر این شد که دروس های مهارتی که به شیوه هایی گذشته انجام می شد را تغییر بدهیم به ویژه مباحث کارورزی دانشجویان را که هم اکنون حاصل دروس کاروزی در قالب چاپ نشریه بصورت ماهانه منتشر می شود .
وی افزود : تلاش داریم تا دروس کارورزی را به سایر رشته های دیگر تعمیم دهیم تا بتوانیم جایگاه و منزلت دانشگاه را چه در سطح جزیره ،استان ، کشور و بین المللی ارتقا دهیم .
سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی کیش با تبریک به دانشجویانی که دانش آموخته شده اند گفت : این دوستان هم اکنون دانشجوی دانشگاه هستند و نباید ارتباط خود را با مرکز قطع کنند چرا که نظرها و ایده های آنها برای ما مهم است و می توانیم از آن برای برنامه های آینده کمک بگیریم .
وی به وجد برخی کاستی و کمبودها در طول تحصیل در این دانشگاه اشاره کرد و گفت : بضاعت ، امکانات و ابزاری که داریم محدود است و جمعیت دانشجویی این دانشگاه نسبت به کارمندان آن بالاست ، حدود یک هزار و 200 دانشجو با هفت نیروی و پوشش آن بسیار سخت است .
حکمتی در پایان از کارکنان بخش آموزش این دانشگاه قدردانی کرد.

*ضرورت بازنگری بر جایگاه روابط عمومی در سیستم اداری

دبیر برگزاری همایش روز جهانی ارتباطات بر اهمیت رشته روابط عمومی و جدی گرفتن آن از سوی دانشجویان تاکید کرد و گفت : دانشجویان باید با عشق و علاقه این رشته رو دنبال کنند و تلاش آن ها تنها برای اخذ مدرک تحصیلی نباشد .
به گزارش ایرنا ، انوشیروان مباشر امینی با بیان اینکه این رشته در ادارات و سازمان ها زیاد جدی گرفته نمی شود افزود : دلیل این مسئله به ضعف ساختاری که در نظام اداری حاکم است باز می گردد .
وی تصریح کرد : فردی که می خواهد در این حرفه در آینده فعالیت کند باید تخصص و آگاهی کامل نسبت به این رشته داشته باشد.
این استاد دانشگاه بر ضرورت بازنگری جایگاه روابط عمومی در سیستم اداری تاکیدکرد و گفت : در شرایط کنونی شش هزار واحد روابط عمومی در کشور وجود دارد که برای ارتقا این رشته نیازمند 100 هزار دانش آموخته هستیم که بازهم شاید پاسخگو نباشد.
مباشر امینی با بیان اینکه در این واحدها گاه از افراد غیر متخصص استفاده شده است بر جدی گرفتن این رشته توسط دانشجویان تاکید کرد .
همایش روز جهانی روابط عمومی چهارشنبه شب با حضور دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کیش ، رئیس و مسئولان آموزشی دانشگاه ، استادان و دانشجویان این رشته در سالن هتل فلامینگو برگزار شد.
در پایان مراسم ، جشن دانش آموختگی دانشجویان ترم پایانی مقطع کارشناسی روابط عمومی برگزار شد و تمامی دانش آموختگان سوگند نامه دانشجویی را قرائت کردند.
تجلیل از استادان روابط عمومی و دانشجویان برتر رشته روابط عمومی در مقاطع کارشناشی و کاردانی ، اجرای موسیقی و گرفتن عکس یادگاری بخش دیگر این مراسم بود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی ، تاریخ انتشار28 اردیبهشت96، کدمطلب:82534938 (5988340)، www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین