پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۶۰۰۷۱
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۱
خواهشمندم که مسئولین در بحث نظارت بر این دانشگاه ورود کنند و ببینند پول هایی که دانشجویان با مشقت و سختی و با زحمت به دانشگاه واریز می کنند، در کجا هزینه می شود، چرا برطبق شرح فوق و اهمیت اساتید این دانشگاه که استخدام هم نیستند، پرداخت نمی شود.

شعار سال: یکی از مخاطبان سایت با ارسال مطلبی، درخواست نظارت بر عملکرد مال دانشگاه پیام نور شده و خواستار پاسخگویی مسئولین در این زمینه است که متن ارسالی ایشان عینا به شرح زیر می باشد:

سلام خدمت مسئولین نظارتی و مدیریتی شهرستان کازرون

فرماندار محترم، دادستان محترم، ریاست دانشگاه علمی کاربردی، اداره ی اطلاعات و ...

ریشه ی همه ی رشد و تعالی جامعه از آموزش است. وقتی سطح علمی جامعه ای رشد نماید، توسعه به دنبال آن رشد خواهد کرد. یادگیری وقتی مادام العمر به عنوان بستر فلسفی نظام درنظر گرفته شود، در هر یک از مقاطع نیز به عنوان یک هدف کلی پذیرفته شده و تمام اجزای آن مقطع را تحت تاثیر قرارخواهد داد (درهزاره سوم یا قرن "یادگیری") نیز، دانشگاه ها شایسته توجه و مطالعه خاصی می باشند، زیرا در اغلب کشورها و طبق نظر ایکسیاازهو (2001)، در مقایسه با سایر موسسات آموزش عالی، دانشگاه ها با دو مزیت قابل توجه، وجود اندیشمندان و صاحب نظران و دسترسی به پیشرفته ترین تجهیزات برای تجربه، تدریس و یادگیری؛ برتری خود را حفظ نموده اند.

دانشگاه جامع علمی کاربردی از نظر استاد با همه دانشگاه‌ها متفاوت است. این دانشگاه استاد تمام ‌وقت استخدامی ندارد، مراکزی که وابسته به دانشگاه جامع علمی کاربردی هستند برای تدریس دروس از استادان دیگری استفاده می‌کنند. این استادان ممکن است مربیان مهارتی یا استادانی باشند که در دیگر دانشگاه‌ها تدریس می‌کنند. بنا نیست در دانشگاه جامع علمی کاربردی استاد وجود داشته باشد و حتی در مراکزی هم که متعلق به خود دانشگاه هستند از مدرسان بیرون دانشگاه استفاده می‌شود. در مجموع می‌توان گفت حدود 40 هزار مدرس فعال در کشور وجود دارد. این مدرسان کسانی هستند که در تدریس دروس به مراکز کمک می‌کنند، اما در استخدام دانشگاه هم نیستند. این استادان از بخش خصوصی از اداره‌های مختلف کشور، کارخانه‌جات و ... هستند، یعنی نیروهای مهارتی هستند که مهارت دارند و دروس مهارتی را هم ارائه می‌دهند.

حال از مسئولین محترم شهرستان، اول از ریاست دانشگاه، دوم از فرماندار محترم، دادستان محترم، اداره اطلاعات و... خواهشمندم که در بحث نظارت بر این دانشگاه ورود کنند و ببینند پول هایی که دانشجویان با مشقت و سختی و با زحمت به دانشگاه واریز می کنند، در کجا هزینه می شود، چرا برطبق شرح فوق و اهمیت اساتید این دانشگاه که استخدام هم نیستند، پرداخت نمی شود. چرا محیط کلاسی بسیار ضعیف و واقعا در حد کودکستان برای این دانشگاه انتخاب می شود.

خواهش ما از ریاست دانشگاه آقای مومن زاده این است:

لطفا حقوق ما مدرسین که با اندک حق التدریس در آن مجموعه فعالیت داریم را پرداخت کنید.

از مسئولین محترم شهرستان خواهشمندیم نظارت بر این دانشگاه بیشتر شود، بلکه توسعه ای که باید به آن برسیم را شاهد باشیم. بلکه بتوانیم به فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای دستیابی به چشم انداز آینده برسیم.

این امر زمانی محقق می شود که سیستم آموزشی ما درست شود، سیستم آموزشی در دستان مدرس است. لطفا مدرسین دانشگاه را در همان حداقل ها هم نگه دارید.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از پایگاه خبری کازرون ما، تاریخ انتشار: 20 اسفند 1395، کد مطلب: ۱۶۶۰۳: www. kazeroonnema.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین