پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۸۱۳۵
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۹
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سیستان و بلوچستان گفت: در شش ماهه نخست سال جاری ۵۲ هزار و ۵۳۳ نفر- ساعت آموزش مهارتی فنی و حرفه‌ای به بانوان ساکن در سکونتگاه‌های غیررسمی مرکز استان ارائه شده است.

شعار سال: محمد جهانتیغی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در شش ماهه نخست سال جاری 52 هزار و 533 نفر- ساعت آموزش مهارتی فنی و حرفه‌ای به بانوان ساکن در سکونتگاه‌های غیررسمی مرکز استان ارائه شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سیستان و بلوچستان افزود: در راستای توان‌افزایی مهارتی بانوان ساکن حاشیه شهر زاهدان 52 هزار و 533 نفر- ساعت آموزش های مهارتی معادل 347 نفر دوره آموزشی به آنها ارائه شده؛ عدد کل تعهد سال 96 معادل 50 هزار نفر- ساعت آموزشی است که بیش از 100 درصد از این تعهد در شش ماه نخست سال جاری محقق شده است.

وی تصریح کرد: ارائه آموزش‌های مهارتی به بانوان حاشیه شهر در راستای دسترسی آسان آن ها به این آموزش‌ها و نیز اجرای آموزش‌های عدالت محور با همکاری مساجد و پایگاه‌های اجتماعی تحت نظارت بهزیستی صورت می‌گیرد و ما در این حوزه با تعداد هفت مربی در هفت پایگاه در تیم‌های سیار زاهدان مشغول ارائه آموزش‌های مهارت محور هستیم.

جهانتیغی اظهار داشت: رشته‌های ارائه شده برای بانوان حاشیه شهر با توجه به نیاز سنجی‌های انجام شده و ظرفیت‌های موجود در این مناطق انتخاب شده و شامل مانتو دوز، راسته دوز، کاور دوز، شهروند الکترونیک، عروسک دوز مقدماتی، سازنده محصولات نمدی، کار با رایانه و کارآفرینی و بازاریابی است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: در واقع حاشیه‌نشینی که یکی از چالش‌های اصلی در مسیر رشد و توسعه پایدار است بدلایلی چون تداوم رشد جمعیت شهری، تداوم رشد سکونتگاهای غیررسمی و مهاجرت زاده شده و چون طفلی ناخواسته خود را به دامان بی مهر و بی‌عطوفت شهر تحمیل کرده؛ ساکنان سکونتگاه‌های غیررسمی عموماً افراد در معرض آسیب‌های اجتماعی، زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست و بدون درآمد کافی هستند.

وی ادامه داد: در همین راستا توانمندسازی مهارتی ساکنان سکونتگاه‌های غیررسمی با هدف ایجاد اشتغال و درآمدزایی به جد توسط اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان دنبال می‌شود و شکی نیست که اگر از مشاغل خرد حمایت شود و این افراد منبع درآمدی داشته باشند هم آمار حاشیه‌نشینی کمتر خواهد شد و هم مشکلات زندگی در این مناطق از بین می‌رود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 1 آبان 96، کد مطلب: 1553462، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین