پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۶۷۱۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۴
رئیس کمیسیون خدمات شهری تبریز گفت: در دو دهه گذشته تبریز به صورت عمودی توسعه یافته و اگر اتفاقی در این شهر بیفتد، خسارات جبران‌ناپذیری برایمان رقم خواهد زد.

شعار سال: عبدالله تقی‌پور با بیان اینکه تبریز باید در مقابله با بحران و تهدیدات مجهز به امکانات روز دنیا و متناسب با نیاز این شهر شود، یادآور شد: در دو دهه گذشته تبریز به صورت عمودی توسعه یافته است.وی ادامه داد: از شهرداری تبریز و اعضای شورا می‌خواهیم دنبال کارهای لوکس نباشند زیرا در حوزه‌های عمرانی به اندازه کافی کار شده و امروز برخی از حوزه‌ها اساسی‌تر هستند.وی با اشاره به برنامه‌های کمیسیون خدمات شهری شورای شهر اظهار کرد: حوزه خدمات‌شهری ارتباط مستقیم با مردم دارد و لازم است اگر مردم به دنبال شهر ایمن، پاک، راحت و سبز هستند، در زمینه خدمات شهری مشارکت داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه اگر می‌خواهیم خدمات خوبی را از خدمات شهری دریافت کنیم باید خودمان نیز مشارکت داشته باشیم، تصریح کرد: وقتی هدف اصلی ما به‌منظور کاهش تولید زباله باشد، قطعا باید شهروندان به صورت فعال وارد عمل شوند زیرا این اقدام به صورت انفرادی میسر نخواهد شد. تقی‌پور ادامه داد: کاهش تولید زباله یعنی کاهش هزینه‌های زائد که صرف آن هزینه‌ها در جاهایی مورد نیاز است.

وی خاطرنشان کرد: در بحث فضای سبز و توسعه آن و مبارزه با آلودگی هوا، نیاز به حضور و مشارکت مردم وجود دارد.رئیس کمیسیون خدمات شهری موضوع بازگشایی مسیر در یخبندان را یک فعالیت بسیار مهم دانست و گفت: سال‌های طولانی با روش‌های سنتی و با صرف هزینه‌های بالایی برف‌روبی و بازگشایی معابر انجام می‌گرفت که متاسفانه از مهم‌ترین آلاینده محیط زیست که نمک است، برای این امر استفاده می‌شد.وی تصریح کرد: باید راهکارهای موثر را احصا کرده و در اختیار روند برنامه‌ای مدیریت شهری قرار داد. تقی‌پور با اشاره به اینکه در دهه ۵۰ و ۶۰ مردم هنگام تردد در فصل زمستان خود را تجهیز می‌کردند، افزود: خودرویی که در فصل زمستان بیرون می‌آوریم باید مجهز به لاستیک یخ شکن باشد. وی اظهار کرد: همان‌طور که در فصل زمستان نمی‌توان لباس تابستانی پوشید و انتظار داشت اقلیم در زمستان به تابستان تبدیل شود، از این رو باید خودمان را با آن شرایط و وضعیت منطبق کنیم.

عضو شورای پنجم شهر تبریز افزود: اینکه انتظار داشته باشیم شهرداری در فصل بارش معابر را به‌قدری باز کند که انگار هیچ بارندگی وجود نداشته، یک نگرش اشتباه است.وی با تاکید بر اینکه سعی بر آن است که مشارکت در استفاده از حمل و نقل عمومی بین مردم ایجاد شود، گفت: اگر بتوانیم زمان بارش از حمل‌ونقل عمومی استفاده کنیم، قطعا میزان هزینه برای شهر را کاهش داده‌ایم. تقی‌پور با اشاره به مصوبه‌ موجود در کمیسیون خدمات شهری اظهار کرد: محلول‌پاشی در فصل زمستان از اصلی‌ترین مصوبات شورای شهر تبریز بوده که البته ایده‌های زیادی در معاونت خدمات شهری مطرح می‌شود و در سریع‌ترین زمان محلول‌ها ساخته شد و حتی در دو بارش سنگین امسال معابر اصلی از طریق محلول‌پاشی باز شده است.

وی به لزوم تغییر نگرش در عدم استفاده از نمک‌ها و هرگونه مواد تخریب‌گر اشاره کرد و گفت: انتظار می‌رود شهرداری تبریز در سال‌های آینده در این حوزه‌ها نیز سرمایه‌گذاری انجام دهد.عضو کمیسیون خدمات شهری شورای شهر تبریز اظهار کرد: در تبریز روزانه یک هزار تن زباله تولید می‌شود، زباله طلای کثیف است و قسمت طلای کثیف زباله همان ظرفیت مواد بازیافتی بوده که می‌تواند دوباره به چرخه برگردد.وی افزود: با توجه به اینکه موادآلی زباله‌های تر تولیدی تبریز کیفیت بالایی دارد، می‌توان کود کمپوست از آن تولید کرد و برای تحقق این هدف باید زباله تر و خشک در خانه‌ها تفکیک شود.

تقی‌پور با بیان اینکه اگر زباله‌های تر و خشک از هم جدا نشده و مخلوط باشند، هنگام جداسازی در بخش پسماند آن کیفیت مطلوب مدنظر به دست نخواهد آمد. وی خاطرنشان کرد: از زباله می‌توان کسب درآمد کرد که برای توسعه امکانات خدمات شهری خواهد بود و بازخورد آن در زندگی مردم ملموس است. عضو شورای شهر تبریز با اشاره به اینکه در مناطق مختلف تبریز تفکیک زباله‌ها از مبدأ به‌صورت پایلوت در حال انجام است، گفت: یک‌هزار تن تولید زباله در تبریز رقم کمی نیست و می‌توان از آن بهره‌برداری خوبی کرد که شرط آن تفکیک زباله از مبدأ است و تولید کمپوست نیز صورت می‌گیرد.وی اظهار کرد: زباله می‌تواند یک درآمد محسوب شود نه اینکه یک‌هزار تن زباله تولید و آنها را دفن کنیم.

تقی‌پور با تاکید بر اینکه همشهریان به‌منظور تفکیک زباله‌ها همکاری لازم را انجام دهند، تصریح کرد: تفکیک زباله بحثی نیست که شهرداری آن را به مردم تکلیف کند بلکه یک موضوع مشارکتی است. وی با بیان اینکه در سال آینده یکی از برنامه‌های حوزه خدمات شهری ورود به مقوله تفکیک زباله از مبدأ است، افزود: ابتدا باید زیرساخت‌های لازم در خدمات شهری فراهم شود و در کنار آن مشارکت مردمی نیز باید باشد تا موفقیتی کسب کرد. تقی‌پور اضافه کرد: با توجه به شعور بالای مردم تبریز که همیشه اولین‌ها را رقم زده‌اند، می‌توانند در این موضوع نیز همسو با مدیریت شهری گام برداشته تا نتیجه‌ای مطلوب با سرعت بیشتر از سایر استان‌ها کسب کرد.عضو شورای پنجم شهر تبریز با تاکید بر اینکه در تبریز ظرفیت توسعه پایدار فضای سبز وجود دارد، ادامه داد: برخلاف اینکه می‌گویند در تبریز آب نیست، آب وجود دارد که می‌توانیم توسعه دهیم، باید دیدگاهی به صورت نقش اکولوژیکی به فضای سبز داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: نیاز شهر تبریز برای فضای سبزی است که بتواند در حوزه اکولوژیکی نقش ایفا کند. تقی‌پور در ادامه خدمات فضای سبز در عباس میرزا، ائل باغی، آرپادره‌سی و بام تبریز را مورد اشاره قرار داد و گفت: هدف‌گذاری که در کمیسیون خدمات شهری تعیین شده، این است که شهرداری برنامه توسعه پایدار به میزان ۴۰۰ هکتار در سال ۹۷ را داشته باشد.وی متذکر شد: به تبع توسعه پایدار فضای سبز اشتغال نیز ایجاد خواهد شد و اگر توسعه فضای سبز ۴۰۰ هکتاری در سال آینده وجود داشته باشد، هم برای کاشت و هم برای نگهداری آن در سال‌های طولانی اشتغال ایجاد می‌شود. عضو شورای شهر تبریز به سایر برنامه‌های کمیسیون خدمات شهری اشاره کرد و گفت: اخیرا برنامه دو فوریتی در صحن شورا برده شده و در حال بررسی در کمیسیون‌های تخصصی است که در این کمیسیون بنا شده در سال ۹۷ بیشترین اعتبارات را متمرکز حوزه خدمات شهری کنیم.وی افزود: تجهیزات لازم برای آتش‌نشانی در حد استاندارد وجود ندارد و در این بخش نیروهای خدوم به صورت ایثارگرانه از جان تلاش می‌کنند.وی خاطرنشان کرد: اگر با مشارکت مردم پیش رویم، می‌توانیم در سال ۲۰۱۸ با افزایش انضباط اجتماعی به گردشگران این شهر نشان دهیم که متناسب با قدمت بیش‌از‌هزار ساله تبریز فرهنگ داریم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه دنیای اقتصاد، تاریخ انتشار 7 بهمن 96، شماره: 3345865


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۰
0
0
تبریز با توجه به ظرفیت های گردشگری وتوریستی که داره اگه بیشتر بهش توجه میشه باعث جذب سرمایه گذار واشتغال پذیری میشه م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین