پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۴۲۸۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۹
رئیس کمیسیون توسعه خدمات فنی و مهندسی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان گفت: در صورت رفع مشکلات بانکی، میزان صادرات خدمات فنی و مهندسی استان زنجان از مجموع هدفگذاری 500 میلیون دلاری برنامه ششم توسعه هم بالاتر می‌رود.

شعار سال: بهروز ضرغام اظهار کرد: اقدامات اولیه برای رفع مشکلات بانکی در کشور در حال رفع بوده و امیدوار هستیم به زودی حل شود.

وی با اشاره به اینکه تا مشکلات بانکی حل نشوند نمی‌توان هیچ قولی در زمینه صادرات خدمات فنی و مهندسی داد، تصریح کرد: به هنگام انعقاد قرارداد با یک شرکت یا دولت، ضمانت‌نامه بانکی در راستای اجرای تعهدات مورد نیاز است.

مدیرعامل شرکت توسعه صادرات استان زنجان با بیان اینکه شرکت در مناقصات هم نیازمند گرفتن ضمانت‌نامه یا گارانتی بانکی است، اضافه کرد: این در حالی است که فعالان اقتصادی در کشورهای هدف، ملک مسکونی ندارند تا در اختیار طرف قرارداد بگذارند.

ضرغام با بیان اینکه آنچه که به صورت بین‌المللی معمول شده، درخواست ضمانت‌نامه‌های بانکی به نرخ کشور هدف صادرات خدمات فنی و مهندسی است، یادآور شد: اما تا زمانی که مسائل بانکی در کشور ایران رفع نشود، کشور هدف ضمانت‌نامه بانکی ما را نمی‌پذیرد.

وی با تاکید بر اینکه به زودی بر اساس خبرهای دریافت شده، مشکلات بانکی در کشور رفع می‌شود، ادامه داد: با رفع این مشکلات، صادرات خدمات فنی و مهندسی هم آغاز می‌شود.

رئیس کمیسیون توسعه خدمات فنی و مهندسی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه با رفع مشکلات و موانع موجود، میزان صادرات خدمات فنی و مهندسی استان زنجان بیشتر از هدفگذاری در برنامه ششم توسعه هم خواهد شد، اظهار کرد: 500 میلیون دلار هدفگذاری، عدد بزرگی نیست و اگر قراردادها منعقد شود رقم بالاتری هم محقق می‌شود.

ضرغام با تاکید بر اینکه با فراهم شدن زیرساخت‌ها، صادرات هم در حوزه خدمات فنی و مهندسی استان زنجان فعال خواهد شد، بیان داشت: کشورهایی چون عراق و سوریه به منظور صادرات خدمات فنی و مهندسی استان کشورهای خوبی به شمار می‌روند.

وی با بیان اینکه اقلیم کردستان به صورت پایلوت برای اجرای طرح‌های خدمات فنی و مهندسی مورد توجه خواهد بود، افزود: عراق و سوریه به عنوان یک کارگاه ساختمانی بزرگ است که برای آبادانی آنها تلاش شده و اهداف شرکت‌های خدمات فنی و مهندسی استان زنجان هم محقق می‌شود.

مدیرعامل شرکت توسعه صادرات استان زنجان با بیان اینکه کشورهای آفریقایی هم کشورهای خوبی برای ارائه خدمات فنی و مهندسی به شمار می‌روند، اظهار کرد: اما کشورهای اطراف ایران به دلیل وجود مواد معدنی و نفت، ثروتمند هستند و علاوه‌بر صادرات محصولات ایرانی به این کشورها، قیمت تمام شده کارها و خدمات هم پایین‌تر می‌شود.

ضرغام با اشاره به اینکه کشورهایی چون آمریکا به دنبال اجرای پروژه‌هایی در عراق هستند، یادآور شد: در حال حاضر فرصت‌های خیلی ویژه‌ای در عراق به منظور اجرای پروژه‌ها برای شرکت‌های استان زنجان وجود دارد که باید این فرصت‌ها را غنیمت شمرد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 7 خرداد 96، کد مطلب: 13960307000486: www.farsnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۳
0
0
از جمله حوزه هایی است که خیلی زود می توان از آن جواب گرفت
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین