پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۲۲۷۸
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۷
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری زنجان گفت: توسعه صادرات در استان نیازمند تشکیل شرکت های تخصصی در این بخش است.

شعارسال: فرامرز نیک سرشت شامگاه یکشنبه در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان، گفت: ظرفیت استان زنجان در امر تولید و صادرات بیش از هدف‌گذاری انجام شده است و باید بیش از آنچه که در سال‌های قبل تلاش و اقدام شده، تلاش کرد تا به نقطه مطلوب نزدیک‌تر شد.

وی با بیان اینکه انتظار می رود تا پایان سال جاری حداقل ۲ شرکت صادراتی در استان تشکیل شود، ادامه داد: از دستگاه‌های متولی درخواست داریم برای تشکیل این شرکت‌ها اهتمام جدی داشته باشند و بعد از تشکیل این شرکت‌ها حمایت های لازم جهت تقویت و توسعه آن ها در دستور کار خواهد بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری زنجان تاکید کرد: بخش خدمات در صادرات استان و کشور مغفول و رها شده است و با توجه به رایزنی استان با کشورهای دیگر درخواست این کشورها نیازمندی در بخش خدمات به ویژه خدمات فنی-مهندسی بوده که در استان برای صادرات آن برنامه ریزی جدی صورت نگرفته است.

نیک سرشت افزود: صادرات حاشیه امنی را برای تولیدکننده ایجاد می‌کند و سبب می‌شود که توان رقابتی تولیدکننده در بازارهای رقابتی افزایش یابد و در قیمت‌گذاری انعطاف‌پذیری بالاتری نیز داشته باشد. همچنین ارتباط با بازار سایر کشورها سبب می‌شود که تولیدکننده و بازرگان با فناوری‌ها و تکنولوژی‌های جدید و به‌روز دنیا در بخش‌های مختلف آشنا شده و نسبت به آن احساس نیاز کند.

وی با تاکید بر اینکه حوزه صادرات یک بخش تخصصی بوده و باید رویکرد و نگاه تخصصی به آن وجود داشته باشد، افزود: بخش تولید و تولیدکنندگان با توجه به حجم بالای فعالیت های خود نمی توانند به بخش صادرات نگاه تخصصی و جامع داشته باشد که برای توسعه صادرات باید شرکت هایی مختص صادرات در استان تشکیل شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری زنجان خواستار تصویب دو مصوبه در کارگروه توسعه صادرات استان شد و گفت: ارائه خدمات مناسب شرکت های حمل و نقل صادراتی در استان بررسی و کیفیت بخشی به فعالیت آن‌ها در کنار بررسی استقرار فضای آزمایشگاهی در گمرک زنجان برای فعالیت های اداره کل استاندارد بررسی شود.

نیک سرشت رویکرد صادراتی را موجب آسیب شناسی فعالیت های تولید عنوان کرد و گفت: استان زنجان در برداشت زیتون دارای مشکلاتی است که یکی از مهم ترین آن هزینه ۶۰ درصدی نیروی انسانی از مجموع صادرات زیتون استان بوده که دلیل آن عدم استفاده از تجهیزات و فناوری روز دنیا است.

وی با بیان اینکه کشورهای توسعه یافته با استفاده از روش های نوین هزینه تمام شده و ارزش افزوده صادرات زیتون را بالا برده اند، تاکید کرد: اگر رویکرد صادرات محور نسبت به این بخش وجود داشته باشد می توان تجارب کشورهای موفق را وارد و ارزش افزوده این بخش را در اقتصاد استان ارتقاء داد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری زنجان از مدیران دستگاه های متولی حوزه صادرات خواست بر افزایش و توسعه حجم صادراتی استان تاکیدات مستمر داشته باشند و ادامه داد: افزایش سهم صادرات در اقتصاد یک منطقه و کشور نشان از فعالیت مناسب و بهینه تمامی اجزای اقتصادی آن کشور است.

نیک سرشت افزود: تفکر صادراتی موجب افزایش کیفیت استانداردهای تولید واحدهای تولیدی برای حضور در بازارهای هدف می شود و همچنین یک حاشیه امن برای واحدهای تولیدی به دلیل افزایش رقابت با رقباء جهت تثبیت حضور در بازار صادراتی را موجب می شود.

وی با بیان اینکه ۱۲ هزار دانش آموخته بیکار در استان وجود دارد، تاکید کرد: با توجه به اینکه ۵۰ درصد دانش آموختگان دانشگاهی استان بیکار بوده و ظرفیت نیروی انسانی در این بخش نیز بالاست، باید برای توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی تلاش بیشتری صورت گیرد.

نیک سرشت به افزایش میزان صادرات استان در سال جاری اشاره کرد و یادآور شد: شرایط صادرات و واردات استان نشان از رشد وضعیت تجاری استان دارد و برای افزایش حجم صادرات استان بخش های مختلفی تاثیرگذار هستند که باید اثرگذاری هر بخش حفظ و تقویت شود.

وی با بیان اینکه مسئولان و مدیران بخش خصوصی استان باید از ظرفیت نمایشگاه بین المللی در زنجان استفاده لازم را انجام دهند، گفت: فضای نمایشگاهی موجود در زنجان یک ظرفیت مهم برای استان بوده و بخش اصناف و مدیران دولتی استفاده لازم را از این ظرفیت استانی انجام دهند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 3مهر1396، کدخبر: 4097027: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین