پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۷۵۰۱
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۵
آنا اسکیمانی اولین ایرانی تباری است که به مجلس نمایندگان آمریکا راه پیدا کرده. او ریشه ایرانی خود را پنهان نکرده و در دوران دانشگاه عضو انجمن دانشجویان ایرانی بوده است.
شعارسال: آنا اسکیمانی اولین زن ایرانی-آمریکایی است که به مجلس نمایندگان آمریکا راه یافته است. اسکیمانی ۲۸ ساله در اورلاندو و از پدر و مادری ایرانی متولد شده . والدین آنا سال‌ها پیش به آمریکا مهاجرت کرده اند.

در صفحه شخصی اسکیمانی بیوگرافی کوتاهی از زندگی او بیان شده است. در این بیوگرافی گفته شده پدرش در دوران تحصیلات دانشگاهی در رشته مهندسی برق دانشگاه یو سی اف، همزمان به شغل پیش خدمتی در یک رستووران مشغول بوده.

پدر او آخر هفته‌ها به عنوان نماینده خدمات مشتریان والت دیزنی کار میکرده. همزمان با پدراو، مادرش در یک رستوران فست فود شغلی با درآمد بسیار پایین داشته. آنا و خواهر دو قلوی او آیدا و بردار بزرگتر آن‌ها، آریا شب‌ها در تمیز کردن فست فود به مادرشان کمک میکردند.

مادر آنا اسکیمانی در سال ۲۰۰۴ در اثر سرطان جان خود را از دست داده در حالی که آنا ۱۳ سال داشته است.

اسکیمانی یکی از اعضای سازمان دانشجویان ایرانی در دوران دانشجویی خود در دانشگاه UCF بوده است. او دو مدرک لیسانس در رشته‌های علوم سیاسی و مطالعات زنان از دانشگاه دموکرات UCF دریافت کرده و تحصیلات فوق لیسانس خود را در رشته مدیریت غیرانتفاعی و مدیریت دولتی همین دانشگاهدر سال ۲۰۱۵ آغاز کرده. همزمان در رشته مطالعات جنسیتی نیز مدرک دانشگاهی دریافت کرده است.

او در حال حاضر مشغول تحصیل در مقطع دکتری در رشته امور عمومی در دانشگاه UCF است و به عنوان استادیار نیز تدریس میکند.

آنا در اولین واکنش به پیروزی خود در انتخابات اعلام کرد: ما با هم تاریخ را ساختیم. ما نه تنها وضعیت موجود در مجلس نمایندگان را به چالش کشیدیم بلکه اولین ایرانی آمریکایی را برای تصدی گری یک مقام عالی در فلوریدا انتخاب کردیم.

کیا همدانچی کاندیدای حزب دموکرات در ایالت کالیفرنیا و شیرین قربانی کاندیدای همین حزب در ایالت یوتا نیز از جمله ایرانی- آمریکایی های بودند که در انتخابات میان دوره ای مجلس نمایندگان عرصه را به رقبای جمهوری خواه خود واگذار کردند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری تحلیلی رویداد24 ، تاریخ انتشار: 16 آبان 1397 ، کدخبر: 153869 ، www.rouydad24.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین