پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۸۵۱۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۹
رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: با توجه به تغییر ماهیت تهدیدها و ظهور فن‌آوری‌های جدید، نیازمند راه اندازی سامانه‌ای برای رصد تهدیدات خارجی و داخلی حوزه سلامت و زیستی هستیم.

شعار سال: سردار غلامرضا جلالی روز شنبه در گردهمایی پدافند غیرعامل که در دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله برگزار شد، افزود: تهدید در ذات فن آوری های جدید مستتر است و نمی توان از این موضوع مهم غافل شد؛ تجهیزات پزشکی نیز از این امر مستثنی نیستند و دشمنان می توانند به اطلاعات دسترسی پیدا کنند زیرا حملات سایبری نیازمند قابلیت نفوذ است.

وی اظهار داشت: آمریکا در حوزه های مختلف قصد اعمال فشار مادون جنگ بر ایران را دارد؛ از این رو برای تشخیص تهدیدهای سلامت و زیستی نیازمند سازوکار مناسب هستیم و باید تهدیدات مشخص شود تا بتوانیم تحلیل درستی از آن داشته باشیم.

سردار جلالی افزود: با این سامانه تشخیص باید برنامه های دشمن و تهدیدات داخلی را رصد کنیم، زیرا برای کشور ما که درگیر جنگ اقتصادی است، حملات زیستی بار مالی زیادی دارد.

وی گفت: همچنین امروزه با اتصال اشیا به اینترنت می توان از قابلیت ها و کارکردهای جدید این وسایل بهره مند شد. این امکان سبب می شود به عنوان مثال شرکت سازنده قابلیت کنترل و تنظیم دستگاه و دسترسی به تمام اطلاعات و خروجی آن را داشته باشد.

رئیس پدافند غیرعامل کشور گفت: در یکی سخنرانی هایم اعلام کردم که به تهدید تغییرات اقلیمی کشور مشکوک هستم، بسیاری آمدند این موضوع را به سخره گرفتند. سوال این است که آیا آزمایشی علمی برای رد این موضوع دارید. البته کشور فاقد چنین آزمایشگاهی است.

وی ادامه داد: در موضوع تغییرات اقلیمی که مشکوک هستیم، اگر دیگران می توانند به صورت علمی ثابت کنند که این اتفاق ماهیت طبیعی دارد، اعلام کنند.

وی افزود: برای بررسی زیرساخت های علمی نیازمند آزمایشگاه های پیشرفته هستیم تا بانک اطلاعات تهدیدات را ایجاد کنیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت همشهری آنلاین، تاریخ 20 آبان 97، کد مطلب: 422220: www.hamshahrionline.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
0
0
م.م77
این موضوع ذر بحث بیوتروریسم جای میگیره
دوستان رو دعوت میکنم که راجب این مسئله مطالعه کنن
خیلی نکته داره که ما و مسئولین ازش غافلیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین