پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۲۹۱
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۹
معاون برنامه‌ریزی و امور مجلس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: هدف دشمن از تهدیدات زیستی کاهش ثروت کشورها و ضربه اقتصادی به آنها است تا اقتصاد کشورهای هدف را فلج سازند و تمام امکانات را صرف مقابله با این تهدید کنند.

شعارسال: سرهنگ مسعود داریوندی پیش از ظهر امروز در همایش تهدیدات بیولوژیک در حوزه سلامت در رشت اظهار داشت: سلامت و امنیت از نعمت‌های مجهول هستند و از مهمترین نیازهای مشترک جامعه بشری محسوب می‌شوند.

داریوندی با بیان اینکه رفاه به معنی ارضای نیازهای جامعه بشری است، افزود: نیازهای جوامع، مختلف است و هر جامعه‌ای که بیشتر نیازمندی‌های مردم را تامین و مرتفع کند مرفه‌تر است.

معاون اداری، برنامه‌ریزی و امور مجلس سازمان پدافند غیرعامل تصریح کرد: مدیران راهبردی سعی می‌کنند با استفاده از فرصت‌ها، با تهدیدها مقابله کنند و سطح رفاه جامعه را ارتقاء بخشند.

وی با اشاره به اینکه اگر یک مدیر راهبردی ویژگی‌های شیطانی را جایگزین انگیزه‌های الهی کند فرصت‌ها را تبدیل به تهدید می‌کند، خاطرنشان کرد: دشمنان بشریت از ابزار علم و دانش برای از بین بردن رفاه مردم بهره می‌گیرند.

داریوندی با بیان اینکه به موازات پیشرفت علوم، صدها میلیون دلار برای تولید ابزارها و سلاح های بیولوژیک در جهان هزینه می‌شود، گفت: امروزه در کنار تهدیدات نظامی که متوجه ملت ایران است تهدیدات زیستی و بیولوژیکی هم مطرح است.

معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور افزود: سازمان پدافند غیرعامل از سال 82 به شناسایی راه‌های مقابله با انواع تهدیدات در کشورهای منشاء می‌پردازد تا با هشدار به دستگاه‌های مرتبط با سلامت به رسالت خود که تامین سلامت و امنیت مردم است جامه عمل بپوشاند.

وی با اشاره به ویژگی‌های اصلی تهدیدات زیستی که قابلیت انتقال سریع دارد و به سادگی امکان تولید دارد، بیان کرد: این تهدیدات منشاء انسانی و طبیعی دارند و در بعضی موارد به‌صورت غیرعمد در اثر غفلت در استانداردهای بهداشتی و درمانی بروز می‌کنند.

داریوندی با بیان اینکه محیط زیست و گیاهان و آب آشامیدنی، حوزه‌های تهدیدات انسانی محسوب می‌شوند، گفت: ویروس‌ها و باکتری‌ها و سموم مورد استفاده دشمنان بشریت در حوزه تهدیدات سلامت است.

معاون اداری، برنامه‌ریزی و امور مجلس سازمان پدافند غیرعامل کشور افزود: هدف دشمن از تهدیدات زیستی کاهش ثروت کشورها و ضربه اقتصادی به آنها است تا اقتصاد کشورهای هدف را فلج سازند و تمام امکانات را صرف مقابله با این تهدید کنند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار خبر 6 آبان 1395، کدمطلب: 1223469 ،www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین