پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۸۵۵۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۰
وزیر امورخارجه آمریکا در اظهاراتی بی شرمانه علیه محمد جواد ظریف با متهم کردن وی به دروغ‌پراکنی مدعی شد که آمریکا هرگز غذا و دارو را هدف تحریم‌های خود علیه ایران قرار نداده است.
شعارسال: وزیر امورخارجه آمریکا در اظهاراتی بی شرمانه علیه محمد جواد ظریف با متهم کردن وی به دروغ‌پراکنی مدعی شد که آمریکا هرگز غذا و دارو را هدف تحریم‌های خود علیه ایران قرار نداده است.

مایک پمپئو با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود به گزارش اخیر نشریه نیوزویک و توئیت محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه ایران در این رابطه واکنش نشان داد.

نیوزویک در گزارش روز جمعه خود اظهارات پمپئو را منتشر کرده بود که در یک مصاحبه گفته بود اگر رهبران ایران می‌خواهند که مردم این کشور غذا داشته باشند، باید یک تصمیم بگیرد.

پمپئو در پیام امروز خود این گزارش نیوزویک را ساختگی توصیف کرد و در اظهاراتی زننده نوشت: شرم بر نیوزویک که به ظریف کمک کرد تا دروغ‌پراکنی کند. حقیقت این است که آمریکا هرگز غذا و دارو را تحریم نکرده و چنین کاری نمی‌کند. این کالاها و تراکنش‌های مالی مرتبط با نیازهای بشردوستانه از تحریم‌ها مستثنی هستند.

محمدجواد ظریف در واکنش به گزارش نیوزویک در پیامی توئیتری این صحبت‌های مایک پمپئو را "جنایت علیه بشریت" خواند.

وی در پیام خود نوشت: ما فراموش نخواهیم کرد. وزیر امور خارجه مایک پمپئو در اقدامی از روی استیصال برای اعمال هوا و هوس‌های آمریکایی علیه ایران، به‌طور آشکار مردم ایران را تهدید به گرسنگی دادن، که یک جنایت علیه بشریت است، می‌کند. وی نیز همانند پیشینیانش خواهد فهمید که علی‌رغم تلاش‌های آمریکا، ایران نه‌ تنها بدون قربانی کردن تمامیتش دوام خواهد آورد، بلکه پیشرفت نیز خواهد کرد.

دونالدترامپ رئیس جمهور آمریکا از روز پنجم نوامبر (۱۴ آبان‌ماه) بخش دوم تحریم‌های خود علیه ایران را اعمال کرد که حوزه نفت، بانکداری و کشتیرانی را هدف قرار می‌دهد. واشنگتن ادعا کرده است کالاهای مرتبط با نیازهای بشردوستانه شامل این تحریم‌ها نمی‌شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری تحلیلی فرارو ، تاریخ انتشار: 21 آبان 1397 ، کدخبر: 380064 ، www.fararu.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
0
0
م.م77
اخه مسئله اینهکه هیچ کشوری دارو رو به ما مجانی نمیده
وقتی دولت مرکزی درامد نداشته باشه خوب نمیتونه دارو و غذا تهیه کنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین