پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۸۵۶
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۳:۳۳
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس معتقد است برای تأمین برخی قطعات مورد نیاز صنعت هسته‌ای برای کاهش اتلاف زمان و هزینه باید با کشورهای دنیا تعامل داشته باشیم.

شعارسال: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس معتقد است برای تأمین برخی قطعات مورد نیاز صنعت هسته‌ای برای کاهش اتلاف زمان و هزینه باید با کشورهای دنیا تعامل داشته باشیم.


با بیان اینکه در شرایط پسابرجام تغییر وضعیتی در صنعت هستهای کشور رخ خواهد داد، گفت: پیش از این روند توسعه صنعت هسته ای تقریبا کند و زمان‌بر بود از این رو ساخت نیروگاه اتمی بوشهر بسیار با تأخیر صورت گرفت اما در شرایط جدید نیروگاه دوم در وضعیت بهتری احداث خواهد شد.

نماینده مردم کنگاور، صحنه و هرسین در مجلس شورای اسلامی در ادامه به قانونی که در ایران مبنی بر تولید برق از نیروگاه های هسته ای وجود دارد اشاره و بیان کرد: با این حساب لازم است نیروگاه های هسته ای در کشور به لحاظ کیفی و کمی ارتقا یابند از این رو اراده جدید و قوی برای ساخت نیروگاه های متعدد به وجود آمده است.

وحید احمدی

وی افزود: باید توجه داشت هنوز در پسابرجام غربی ها به تعهدات خود به صورت کامل عمل نکرده و مشکلاتی در این خصوص وجود دارد که اگر استمرار پیدا کند ممکن است برای ما نیز مسائلی به وجود بیاید از این رو با تعامل صحیح در این راستا می توان باعث کاهش مشکلات شد.

*واردات تجهیزات ساخت نیروگاه اتمی به لحاظ زمان و هزینه به‌صرفه‌تر است

احمدی همچنین به نقش روسیه در ساخت نیروگاه های اتمی بوشهر اشاره و بیان داشت: روس ها روی قرارداد جدیدی که برای ساخت نیروگاه اتمی بوشهر 2 بسته اند نسبت به گذشته همراه تر هستند و کار را با سرعت بیشتری پیش خواهند برد از سوی دیگر تعاملات خوبی که میان روسیه و کشورهای غربی صورت گرفته دامنه همکاری ها را بهتر از قبل خواهد کرد.

وی در ادامه در خصوص واردات قطعات و تجهیزات برای احداث نیروگاه اتمی بوشهر گفت: ایران توانسته است به درصد بالایی از تکنولوژی دست پیدا کند اما برای ساخت نیروگاه اتمی به قطعاتی نیاز دارد که شاید به لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه نبوده یا تولید آن زمان‌بر باشد لذا خرید آن بهتر است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: امروز مهم ترین مبحث دسترسی به اصل تکنولوژی است که ایران به آن دست پیدا کرده و پیشرفت های خود را داشته است صرفا بحث تأمین قطعات را داریم که واردات آن هزینه و زمان کمتری برای ما دارد که همکاری ها در این زمینه مقرون به صرفه تر است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری میزان ، تاریخ انتشار خبر 20 اردیبهشت 1395، کدمطلب: 171048 ،www.mizanonline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین