پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۹۴۷
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۳:۰۱
یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه کشورهای اسلامی باید نسبت به رفتارهای عربستان در برگزاری مقدمات مناسک حج اعتراض کنند، گفت:‌ اگر کشورهای اسلامی واقعا به دنبال اجرایی کردن حکم خدا در برگزاری مناسک حج هستند باید نسبت به رفتارهای غیر اسلامی عربستان واکنش نشان دهند.

شعارسال: ابراهیم آقامحمدی در واکنش به کارشکنی های عربستان سعودی در برگزاری مراسم حج امسال برای زائران ایرانی گفت‌:‌ از قدیم شهر مکه به احترام قرار گرفتن خانه خدا حرم امن الهی بوده است و برای تمامی مسلمانان حرمت داشته است. بر همین اساس تمامی کسانی که به زیارت خانه خدا می رفتند در امان بودند و این چیزی است که حتی به قبل از تغییر قبله مسلمانان از مسجد الاقصی به کعبه بر می گردد.

وی با بیان اینکه مراسم حج بر اساس نص صریح قرآن انجام می‌شود گفت: همواره متولیان خانه خدا برای زیارت مسلمانان تمامی تلاششان را به کار می برند تا مسلمانان اعمال حج را با امنیت و آرامش انجام دهند. در این شرایط متولیان امروزی خانه خدا که به غلط و نادرست خود را خادم حرمین شریفین خطاب می‌کنند بر اساس سنت رسول الله (ص) و نص قرآن با مسلمانان و زوار خانه خدا رفتار نمی کنند.

آقامحمدی ادامه داد: نمونه رفتارهای عربستانی‌ها سال گذشته همگان شاهد بودند که صدها زائر خانه خدا آن هم برای اینکه شاهزاده‌ای بی‌ارزش بخواهد خود را در مراسم حج نشان دهد، کشته و مجروح شدند. در این شرایط آنهایی که خودشان خادمان حرمین شریفین می‌دانند بدون هیچ احساس مسئولیتی حتی حاضر به عذرخواهی از خداوند نشدند چه برسد به اینکه بخواهند با اظهار پشیمانی از اتفاقات حج سال گذشته شرایط امنی را برای برگزاری حج امسال فراهم کنند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از کارشکنی های عربستان برای سفر حجاج به خانه خدا گفت:‌ در این شرایط لازم است که کشورهای اسلامی مانع از اقدامات عربستان شوند و اعتراض خود را به گونه ای مطرح کنند تا عربستان به خود آید و شرایط امن همراه با آسایش و رفاه را برای زوار خانه خدا فراهم کند.

وی در ادامه تاکید کرد: هر کسی از هر نقطه ای در دنیا به مراسم حج می‌رود زائر خانه خدا محسوب می‌شود و احترامش واجب است. با همین استدلال باید عربستان به جای رفتارهای نادرست رفتارهای محترمانه با زوار داشته باشد که این موضوع به معنای ورود کشورهای اسلامی برای مقابله با رفتارهای غیر اسلامی عربستان است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا ، تاریخ انتشار خبر 11 اردیبهشت 1395، کدمطلب: 95021105870 ،www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین