پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۸۹۹۸
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۲
همه به شكل هاى مختلف تجربه درگيرشدن در يك نابسامانى خانوادگى يا نابسامانى در روابط دوستان و يا همكاران را داشته ايم. تا يك مدتى براى سروسامان دادن به اين نابسامانى ها بدنبال يافتن داده هايى از واقعيت اين نابسامانى هستيم و رسيدن به تحليلى از چرايى و چگونگى بوجود آمدن آن و در نهايت راه برون رفت از آن نابسامانى. گاهى اوقات همه اين مراحل را طى مي كنيم حتی به راه هاى برون رفت هم مي رسيم اما آن خانواده، آن جمع دوستانه و آن مناسبات كارى با همكاران، بسامان نمى يابد!

شعار سال: همه به شكل هاى مختلف تجربه درگيرشدن در يك نابسامانى خانوادگى يا نابسامانى در روابط دوستان و يا همكاران را داشته ايم. تا يك مدتى براى سروسامان دادن به اين نابسامانى ها بدنبال يافتن داده هايى از واقعيت اين نابسامانى هستيم و رسيدن به تحليلى از چرايى و چگونگى بوجود آمدن آن و در نهايت راه برون رفت از آن نابسامانى. گاهى اوقات همه اين مراحل را طى مي كنيم حتی به راه هاى برون رفت هم مي رسيم اما آن خانواده، آن جمع دوستانه و آن مناسبات كارى با همكاران، بسامان نمى يابد!

ابوبكر شبلى مى گويد:

گفتند : تو را چه بدينجا رسانيد؟

گفت: سياهى بر سياهى ؛ تا ما در ميان فرو شديم

امروز جامعه ما در چنين وضعى است گويا همگان به تكافو ادله رسيده اند!

ديگر نيازى به تحليل هاى پيچيده جامعه شناسانه، اقتصادى و علوم سياسى و نيست يك پيرمرد كشاورز با زبان ساده خود هر آنچه تماميت روشنفكرى و عالمان سياست و اقتصاد و جامعه با واژه گان پيچيده، گفته اند و مى گويند، به راحتى با دستى كه گويا دست تاريخ بود كه بر شانه وزير مي زد، گفت هر آنچه كه يك تاريخ بايد مى گفت!

آن پيرمرد دانست ، چون فارغ از ايدئولوژيك انديشى به زمين و آب و آسمان و خورشيد نگاه مى كند!

آن پيرمرد دانست ،چون در مناسبات قدرت ،منافع اش تامين نمى شود در همان دستان پاك چروكيده اش نان پيدا مى كند!

پيرمرد دانست چون آگاهى اش برآمده از سخنرانى و خطابه و رسانه و نبود ، آگاهى اش ازبودن اش هست!

سياست مداران ، روشنفكران ، مديران و تحليل گران بدانند تا بر مدار قدرت و فساد و منافع برآمده از تباهى مى چرخند از آن پيرمرد كمتر خواهند دانست و اصلا بودشان در سايه دستان چروكيده آن پيرمرد پوچ و پوچ شده است!

سياهى بر سياهى ؛ تا در ميان فرو شديم!

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری گیلان تیتر، تاریخ انتشار 21 آبان 97، کد مطلب: 14109،www.guilantitr.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین