سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید / سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید
رئیس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرفکنندگان معتقد است: در حالی که بازار خودرو در انحصار محصولات بیکیفیت دو شرکت ایران خودرو و سایپاست اجرای مصوبه شورای رقابت مبنی بر آزادسازی قیمت خودروهای داخلی، نادرست است.
شعار سال:
محمد جعفری رئیس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان اظهار کرد: شورای رقابت
باید توضیح دهد که با چه استدلالی معتقد به رقابتی بودن تولید برخی از خودروهای
داخلی است. وی با بیان اینکه بازار خودرو هماکنون در انحصار دو
شرکت ایران خودرو و سایپا است، خاطرنشان کرد: انحصار این دو خودروساز در حدی است
که با کاهش یا افزایش تولید خود، قیمت خودرو در بازار آزاد را تعیین میکنند. رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرفکنندگان ادامه داد:
در این شرایط اگر اختیار تعیین قیمت کارخانهای خودرو نیز به خودروسازان داده شود
دیگر سنگ بر روی سنگ بند نخواهد شد. وی افزود: آزادسازی قیمت خودرو به معنای گران شدن
قیمتهاست و نباید اتفاق بیفتد زیرا در حال حاضر نیز قیمت خودروهای داخلی گران است
و مصرفکنندگان تمایلی به خرید با قیمتهای فعلی ندارند. جعفری با بیان اینکه وظیفه شورای رقابت برخورد با
انحصار موجود در بازار خودرو است، تصریح کرد: با این حال شورای رقابت به جای
برخورد با انحصار با مصوباتی چون آزادسازی قیمت برخی خودروهای داخلی به دنبال
قانونی جلوه دادن این انحصار است. اخیرا شورای رقابت مصوب کرد که "برای حداکثر
سازی توان رقابت در بازار خودرو، هر خودرویی که با توجه به تعرفههای وارداتی و
خودروهای جایگزین در کلاس خود از قدرت رقابتی مناسبی برخوردار باشد به تدریج از
نظام قیمتگذاری خارج میشود". با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا ، تاریخ انتشار:
21اردیبهشت 1395کدمطلب : 103325 www.ana.ir