پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۱۰۱۸
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۷ - ۰۵:۱۲
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان گفت: با بررسی های انجام شده در سال تحصیلی جاری هشت درصد دانش آموزان پایه نهم ورودی به مقطع متوسطه دوم ترک تحصیل کرده اند.

شعارسال: معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان گفت: با بررسی های انجام شده در سال تحصیلی جاری هشت درصد دانش آموزان پایه نهم ورودی به مقطع متوسطه دوم ترک تحصیل کرده اند.

مهدی نامدار روز چهارشنبه  اظهار داشت: در مجموع در سال تحصیلی جاری یک هزار و 685 دانش آموز دختر و پسر استان ترک تحصیل کرده اند که 485 نفر آنان مربوط به پایه ششم ورودی به متوسطه اول و یک هزار و 200 نفر نیز پایه نهم ورودی به متوسطه دوم بودند.

وی افزود: براساس آمارهای موجود در سال تحصیلی جاری دانش آموزان دختر و پسر پایه ششم ورودی به مقطع متوسطه اول جذب حداکثری شدند و در این مقطع تنها تعداد کمی (26 نفر) مردودی داشتیم.

نامدار با بیان اینکه دانش آموزان پسر کلاس ششم به صورت 100 درصد جذب پایه هفتم شدند، تاکید کرد: در جذب دختران نیز حدود چهار درصد برای ثبت نام مراجعه نکردند که 2 درصد آنها بدلیل مهاجرت به استانی دیگر و 2 درصد نیز بدلایل مختلف مجبور به ترک تحصیل شده اند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان یادآور شد: در مجموع از 23 هزار و 755 نفر دانش آموز پایه ششم در این استان (دختر و پسر) تعداد 23 هزار و 270 نفر یعنی حدود 98 درصد در مقطع اول متوسطه ثبت نام کردند.

وی با بیان اینکه در پایه نهم به دهم نیز حدود هشت درصد دانش آموزان دختر و پسر برای ثبت نام مراجعه نکرده و به نوعی تارک تحصیل شدند، گفت: بیشترین دانش آموزان تارک تحصیل در این استان دختران هستند.

نامدار دلایل اصلی ترک تحصیل دانش آموزان در استان را فقر فرهنگی و اقتصادی، ازدواج زودهنگام دختران، روی آوری پسران به اشتغال های کاذب، نبود مدارس متوسطه در روستاها و صعب العبور بودن برخی روستاها اعلام کرد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه بسیاری از خانواده ها بویژه در روستاهای مناطق مرزی اجازه نمی دهند دختران شان در خوابگاه های شبانه روزی بمانند، اضافه کرد: این در حالی است که ظرفیت خوابگاه های شبانه روزی ما هنوز تکمیل نشده و ظرفیت پذیرش تمامی دانش آموزان تارک تحصیل را دارد.

وی گفت: در مجموع آمار جذب دانش آموزان استان بویژه دختران در مقاطع مختلف تحصیلی نسبت به سال گذشته بسیار بالاست و با تمام توان تلاش می کنیم تعداد زیادی از دانش آموزان تارک تحصیل را نیز جذب کنیم.

نامدار اظهار داشت: برای جذب این دانش آموزان طرح آموزش از راه دور را نیز پیش بینی کرده ایم که برخی از خانواده ها با آن موافقت کرده و قرار است به این شیوه فرزندانشان ادامه تحصیل دهند.

در سال تحصیلی جاری (98 - 97) 290 هزار دانش آموز مقاطع مختلف تحصیلی در سه هزار و 800 مدرسه شهری و روستایی استان کردستان تحصیل می کنند.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 30 آبان 1397 ، کدخبر:83107371  www.irna.ir ،

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین