پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۷۱۱۵۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۷
امروزه کمتر کسی را می توانید در شرایط کنونی جامعه یافت که به بانک ها بدهکار نباشید چرا که فشار های اقتصادی چنان برگرده مردم سنگین شده است که دست به دامن بانک ها می شوند و از طرف دیگر جانشان به لبشان می رسد تا یک وام چند میلیونی بگیرند.

شعار سال: شرایط اقتصادی امروز جامعه چنان بر مردم فشار می آرود که اگر گذری کوتاه به وضعیت درآمدی و اقتصادی مردم بیاندازیم به خوبی شاهد این فشار ها خواهیم بود.

امروزه کمتر کسی را می توانید در شرایط کنونی جامعه یافت که به بانک ها بدهکار نباشید چرا که فشار های اقتصادی چنان برگرده مردم سنگین شده است که دست به دامن بانک ها می شوند و از طرف دیگر جانشان به لبشان می رسد تا یک وام چند میلیونی بگیرند.

برای گرفتن یک وام سه تا پنج میلیونی در بانک های کهگیلویه وبویراحمد چنان عرصه را بر وام گیرنده و ضامن تنگ می کنند که گویی تمام بدهکاری و طلبکاری عالم را این وام گیرنده چند میلیونی باید بپردازد.

در کنار این نوع نگاه تسهیلات میلیاردی و جدیداً چنده میلیاردی به راحتی آب خوردن در اختیار کسانی می گیرند که با این تسهیلات به جای تولید و اشتغال در حال افزایش سرمایه خود هستند.

این همه سخت گیری بانک ها برای عوام و خوش رقصی برای خواص در استان کوچکی همانند کهگیلویه و بویراحمد با شهرستان های محرومی که باتنها چند میلیارد اعتبارات بانکی می توان آنان را از این همه محرومیت و حرکت در مسیر اشتغال نجات دارد جای تاسف داردضعف نظارت دستگاه های اجرایی استان چنان هویدا است که چند روزی است رئیس کل دادگستری استان در اقدامی انقلابی و شایسته شخصاً به این موضوع ورود پیدا کرده است و مطالبات چندین ساله اقشار مستضعف جامعه را از بانک های استان مطالبه کرده است.

به راستی این بانک ها که هرگاه به آنان مراجعه می کردیم از کمبود اعتبارات می گفتند چگونه بیش از 200میلیارد تومان تسهیلات به برخی از اشخاص حقیقی و حقوقی تحت عنوان کارآفرین ارائه می کردند. نبود تسهیلات در بانک ها برای پرداخت تسهیلات مسکن به کسانی که جانشان به دلیل سکونت در بافت های فرسوده به مخاطره افتاده است آیا ظلم به این اقشار نیست. چرا چندان مسئولان و ناظران استانی این مسائل را پایش و رصد نکرده اند؟

به هرحال بدون شک مردم این استان اقدام قاطعانه رئیس کل دادگستری استان را در راستای استیفای حقوق مردم از بانک را ستوده و از این اقدام قاطع نیز در سطوح مختلف تا رسیدن به نتایج مطلوب مردم حمایت ویژه خواهند کرد.

امیدواریم بانک ها نیز با ارائه خدمات مناسب به عوام جامعه به دنبال جلب اعتماد واقعی مردم باشند نه عده ای از خواص که این گونه امروز با اعتماد چندین ساله آنان بازی کنند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی صبح زاگرس، تاریخ انتشار 1 آذر 97، کد مطلب: 112819، www.sobhezagros.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
0
0
م.م77
برای مردم عادی گاهی برای چند ده هزار تمون اینقدر پیگیری میکن که برای چند صد ملیارد تومن پیگری نمیکنن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
0
0
م.آ75
طبیعتا هرروز ماشاهد این هستیم که شخصی هزار میلیارد ا بانک وا م میگیرد اما چنان فیلترهایی برای مردم عادی میگذارند که مردم اصلا توان گرفتن یه وام عادی رو ندارند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
0
0
ع.ق74
این مجلسیا باید بیان وسط و یه نظام قدرتمند نظارت بر بانک ها بزارن برای قوه قضاییه که این قدر این بانکها پررو و اذیت کن نباشن
چوب بالا سر ادم نباشه همینه دیگخ
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین