پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۱۷۳۵۹۱
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۹
مدیرعامل بانک صنعت و معدن در سفر به استان خراسان شمالی اعلام کرده است که آن بانک در دوران دولت تدبیر و امید حدود 19 میلیارد یورو سرمایه گذاری در بخشهای زیر ساختی کشور داشته است. محاسبه این رقم نشان می‌دهد که این بانک در طی این چند سال حدود 25 میلیارد دلار معادل دویست و پنجاه هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در این حوزه داشته است. به عبارتی به طور متوسط سالیانه معادل 5 میلیارد دلار و یا 50 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرده است.

شعارسال: مدیرعامل بانک صنعت و معدن در سفر به استان خراسان شمالی اعلام کرده است که آن بانک در دوران دولت تدبیر و امید حدود 19 میلیارد یورو سرمایه گذاری در بخشهای زیر ساختی کشور داشته است. محاسبه این رقم نشان می‌دهد که این بانک در طی این چند سال حدود 25 میلیارد دلار معادل دویست و پنجاه هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در این حوزه داشته است. به عبارتی به طور متوسط سالیانه معادل 5 میلیارد دلار و یا 50 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرده است.

بر پایه خبر مندرج در سایت خبری رسمی وزارت اقتصاد و دارایی مورخ در روز شنبه سوم آذر 97، مدیرعامل بانک صنعت و معدن در سفر به استان خراسان شمالی اعلام کرده است که آن بانک در دوران دولت تدبیر و امید حدود 19 میلیارد یورو سرمایه گذاری در بخشهای زیر ساختی کشور داشته است.

محاسبه این رقم نشان می‌دهد که این بانک در طی این چند سال حدود 25 میلیارد دلار معادل دویست و پنجاه هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در این حوزه داشته است. به عبارتی به طور متوسط سالیانه معادل 5 میلیارد دلار و یا 50 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری کرده است.

اگر این رقمها درست باشد، خبر خوبی است. به عنوان مثال اگر سایر بانکها هم همین مقدار پول سرمایه گذاری کرده باشند، باید مثلا 250 میلیارد دلار منابع توسط بانکها ( حداقل 10 بانک) در این دوران به اقتصاد وارد شده باشد.

اگر این برآوردها درست است پس چرا وضع بنگاهها شرکتها و کارخانه‌ها این گونه است؟ چرا وضعیت اشتغال کشور مطلوب نیست؟ و دهها سوال دیگر!؟

به همین خاطر از مدیرعامل محترم بانک صنعت و معدن چند پرسش و تقاضا را مطرح می‌کنیم:

1.آیا این اعداد و ارقام درست و دقیق است؟

2.آیا این این رقام سرمایه گذاری شده است؟

3.آیا این ارقام تخصیص است یا پرداخت شده؟

4. این ارقام به کدامک بخشها و در کدام پروژه‌ها و به چه استانهایی تعلق گرفته است؟

5. شاخصهای اقتصادی و اشتغالی هر یک از این طرحها چقدر بوده است؟


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری تحلیلی نود اقتصادی، تاریخ انتشار: 12آذر 1397 ، کدخبر:2116161 ،www.90eghtesadi.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین