پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۲۰۶۱۳۰
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۱
حسین مهری در دیدار با مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات کشور با تأکید بر نقش این بانک تخصصی در رونق تولید و گسترش صادرات بیان داشت: رونق تولید و بهبود کیفیت محصولات تولیدی لازمه توسعه صادرات است که این موضوع، موتور محرک رشد و توسعه اقتصادی کشور می باشد.
شعار سال : حسین مهری در دیدار با مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات کشور با تأکید بر نقش این بانک تخصصی(بانک صنعت ومعدن) در رونق تولید و گسترش صادرات بیان داشت: رونق تولید و بهبود کیفیت محصولات تولیدی لازمه توسعه صادرات است که این موضوع، موتور محرک رشد و توسعه اقتصادی کشور می باشد.
حسین مهری رییس هیأت مدیره و مدیرعامل این بانک در دیدار با افروز بهرامی رییس صندوق ضمانت صادرات و اعضای هیأت مدیره این صندوق تصریح کرد: تجارت خارجی موتور محرک رشد اقتصادی است و در شرایط کنونی تسهیل فرآیند صادرات می تواند ارز آوری خوبی برای کشور داشته باشد و باید صادرات کالاهای نهایی مورد توجه قرار گیرد و از خام فروشی جلوگیری بعمل آید.
مهری اضافه کرد: در شرایط کنونی محدودیت‌های نقل ‌وانتقال پول و مراودات تجاری، رسالت متولیان امر تولید و صادرات را سنگین‌تر می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: این بانک علاوه بر ارائه مشاوره های تخصصی به تولید کنندگان و صنعت گران در نظر دارد، خدمات تخصصی بانکی با همکاری صندوق ضمانت صادرات به صادرکنندگان ارائه نماید که در این مورد لزوم همکاری های مشترک بیشتر بین این بانک و صندوق از اهمیت زیادی برخوردار است.
افروز بهرامی، بانک صنعت و معدن را مهمترین و تخصصی ترین بانک توسعه ای کشور در امر رونق تولید و افزایش صادرات دانست و گفت: رونق تولید از سه منظر بهبود فضای کسب و کار، تحریک عرضه و تحریک تقاضا دارای اهمیت است.
بهرامی بیان داشت: عوامل تعیین کننده صادرات را می توان به دو گروه عوامل طرف تقاضا و عوامل طرف عرضه تقسیم کرد که عوامل طرف تقاضا شامل شرایط اقتصادی کشورهای خریدار است و عوامل طرف عرضه نیز شامل ظرفیت تولید و شرایط اقتصادی حاکم بر فعالیت های تولیدی است بنابراین نقش بانک ها در بهبود شرایط طرف عرضه صادرات بسیار حایز اهمیت است.
وی ادامه داد: افزایش نرخ ارز فرصتی برای صادرات است و در این شرایط صندوق ضمانت صادرات می‌تواند با توجه به جایگاه قانونی خود و محدودیت‌های مربوط به نقل‌وانتقالات پولی، تسهیلاتی را برای پوشش ریسک‌های صادر‌کنندگان فراهم کند و لازم است خدماتی در قالب محصولات جدید بیمه ای و تضمینی برای صادرکنندگان ارائه شود.
بهرامی‌، استفاده از بیمه نامه های اعتبار صادراتی صندوق را از بهترین و ارزان ترین راه پوشش و مدیریت ریسک صادرات معرفی نمود و به صادرکنندگان توصیه نمود تا بیش از پیش از این خدمات استفاده نمایند و بر ادامه همکاری مشترک بین این دو نهاد اثرگذار بر فرآیند تولید و صادرات تأکید کرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی بانک صنعت و معدن، تاریخ انتشار:16 اردیبهشت1398،کدخبر:---،www.yaminnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین