پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۱۵۴
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۱
عضو شورای اسلامی شهر تهران در بازدید از بازار گل منطقه 14 تهران گفت: طرح ساماندهی بازار گل در دست بررسی است و این بازار به زودی ساماندهی می شود.
شعارسال: احمد مسجدجامعی روز جمعه در برنامه تهران گردی این هفته با حضور در منطقه 14 شهرداری تهران از بازار گل تهران، منزل وثوق الدوله (لوکشین فیلم شهرزاد)، شهرک تاکسیرانی دیدن کرد.

وی در جریان بازدید از بازار گل شهید محلاتی در این منطقه، این بازار را از جاذبه های منطقه 14 عنوان کرد و گفت: از تمام نقاط شهر تهران و سایر استان ها، شهروندان برای خرید گل به این بازار مراجعه می کنند.
مسجدجامعی افزود: این بازار نه تنها از نظر اقتصادی برای منطقه مناسب است بلکه بسیاری از افراد می توانند اوقات فراغت خود را در این بازار بگذرانند.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه بازار گل شهید محلاتی نیازمند ساماندهی است، اظهار کرد: طرحی در شورای شهر مطرح است که این بازار ساماندهی شده و دسترسی به خدمات عمومی از جمله آب آشامیدنی برای آن فراهم شود.

*ایجاد مرکز جدید آتش نشانی در منطقه 14

وی در ادامه تهران گردی به مناسبت سالگرد شهادت امید عباسی آتش نشان تهرانی، از مرکز آتش نشانی منطقه 14 شهر تهران دیدن کرد.

مسجدجامعی گفت: مرکز آتش نشانی جدیدی در این منطقه در دست احداث است که به زودی برای خدمات دهی به بهره برداری می رسد.

*حمایت از شهرداری تهران برای خرید باغ وثوق الدوله

عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه تهران گردی از باغ وثوق الدوله (لوکیشن سریال خانگی شهرزاد) دیدن کرد و گفت: با توجه به گستردگی فضای سبز و محصور بودن این باغ از سه طرف، پیشنهاد می شود شهرداری تهران این باغ را به بوستان بانوان تبدیل کند.

مسجدجامعی با بیان اینکه باغ وثوق الدوله در مالکیت نیروی انتظامی قرار دارد، افزود: از شهرداری تهران برای خرید این باغ و حفظ آن برای شهروندان حمایت می کنیم.

*شهرک تاکسیرانی تنها شهرک صنفی در کشور است

وی در ادامه با اشاره به وجود شهرک تاکسیرانی در منطقه 14 تهران و چهار دهه فعالیت آن گفت: شهرک تاکسیرانی تنها شهرک صنفی در کشور است که هویت خود را حفظ کرده است.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: توسعه خدمات رفاهی برای این شهرک در حال انجام است.

*پارک پرستار، اولین مدل شهرسازی در تهران

مسجدجامعی همچنین با حضور در پارک پرستار در منطقه 14 تهران گفت: این پارک و ساختمان های اطراف آن از لحاظ شهرسازی اهمیت به سزایی دارد.

به گفته وی، اولین مدل شهرسازی با استفاده از فضای سبز در این منطقه انجام شده است.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: نظام شهرسازی شطرنجی و مدرن در این منطقه رعایت شده است.

منطقه 14 شهرداری تهران در قسمت شرق تهران قرار دارد، این منطقه از شمال به خیابان پیروزی، از غرب به خیابان 17 شهریور، از جنوب به خیابان خاوران و از شرق به بزرگراه بسیج مستضعفین محدود می‌شود.
منطقه 14 شامل 6 ناحیه و 25 محله است که دولاب، کوی بانک رهنی، سلیمانیه، سرآسیاب، صددستگاه غیاثی و قصر فیروزه از محله های مهم آن است.

باغ وثوق الدوله، قبرستان مسیحیان، بقعه چهل تن و زمین های کشاورزی و باغ های گل از جاذبه های منطقه 14 است.

*نارون گونه گیاهی منحصربفرد منطقه 14

عضو شورای شهر تهران با اشاره به گونه گیاهی منحصربفرد این منطقه گفت: نارون در تهران کمیاب است اما در این منطقه به وفور یافت می‌شود.

وی با بیان اینکه نگهداری این گونه گیاهی سخت است، ابراز امیدواری کرد که رشد این گونه گیاهی در این منطقه گسترش یابد.

*کمیسیون ماده هفت بخشی از باغات منطقه 14 را حفظ کرد

مسجدجامعی با بیان اینکه منطقه 14 باغات زیادی دارد که بخشی از آن توسط کمیسیون ماده هفت حفظ شده است، ابراز امیدواری کرد که کمیته محیط زیست شورای شهر تهران نسبت به حفظ مابقی باغات نیز اقدام کند.

*هنر معرق روی سنگ در فرهنگسراها آموزش داده شود

مسجدجامعی در ادامه با حضور در منزل مصطفی غیاث هنرمند برجسته معرق روی سنگ ابراز امیدواری کرد که این استاد برجسته هنر خود را در یک فرهنگسرا به مشتاقان این هنر آموزش دهد.

عضو شورای شهر تهران و گروه تهرانگردی در ادامه با حضور در منزل شهید مدافع حرم حاج حمید اسداللهی، با خانواده این شهید دیدار کردند.

همچنین با حضور در مزارع کاشت سبزی در خیابان نبرد در منطقه 14 با کشاورزان سخن گفته و در جریان فعالیت آنان قرار گرفتند.

یکی از این کشاورزان با بیان اینکه محصولاتی همچون شوید، نعناع، بادمجان و گوجه در این زمین‌ها کشت می‌شود، گفت: تمام این محصولات با آب چاه آبیاری شده اند.

وی گفت: خبرهایی که درخصوص آبیاری مزارع سبزی با فاضلاب منتشر شده به منطقه 14 ارتباطی ندارد.
این کشاورز با انتقاد از هجوم معتادان به این مزارع گفت: متاسفانه معتادان زیادی به این مزارع وارد می‌شوند و سبزی‌ها را لگدمال می‌کنند.

مسجدجامعی همچنین در حسینیه مکتب‌الزهرا(س) حضور یافت.

با اندكي تلخيص و اضافات، برگرفته از خبرگزاري ايرنا، تاريخ انتشار: 24 ارديبهشت 1395، كد مطلب: 82072719، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین