پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۷۱۹۳۶
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۳
مدیر توسعه صادرات، امور گمرکی و ارزش افزوده مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از حذف فهرست معاملات و حقوق پرداختی کارکنان این مناطق از اظهارنامه مالیاتی خبر داد.در بخشنامه‌ای با امضای ناصر خُرمالی مدیر توسعه صادرات،‌ امور گمرکی و ارزش افزوده دبیرخانه مناطق آزاد آمده است:‌ نظر به پیگیری‌های به عمل آ‌مده توسط این دبیرخانه در مورد اصلاح متن دستورالعمل ابلاغی شماره 64639 مورخ 1396/4/11 با عنوان "دستورالعمل نحوه ارائه اظهارنامه مالیاتی و عملکرد مالی در مناطق آزاد تجاری- صنعتی" حسب نامه شماره 13219/ 200/ ص مورخ 97/9/19 سازمان مالیاتی کشور، مراتب جهت استحضار و ابلاغ به فعالان اقتصادی سازمان‌های مناطق ارسال می‌گردد.

شعار سال: فهرست معاملات و حقوق پرداختی کارکناندر سالهای گذشته باید در اظهارنامه مالیاتی و عملکرد مالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی ثبت می‌شد.

این اطلاعات بنا به گفته مسئولان سازمان مالیاتی نیاز به ارائه در اظهارنامه مالیاتی نیست. نکته دیگر آنکه معاملات و خرید و فروش‌های انجام شده را با کندی و موانعی روبرو می‌کرد و باید از مشتری اطلاعات مورد نیاز معامله اخذ می‌شد.

در حال حاضر مناطق آزاد بنا به درخواست سازمان امور مالیاتی دستورالعمل نحوه ارائه اظهارنامه مالیاتی و عملکرد مالی در مناطق آزاد را اصلاح و به سازمان‌های مناطق آزاد ابلاغ کرد.

در بخشنامه‌ای با امضای ناصر خُرمالی مدیر توسعه صادرات،‌ امور گمرکی و ارزش افزوده دبیرخانه مناطق آزاد آمده است:‌ نظر به پیگیری‌های به عمل آ‌مده توسط این دبیرخانه در مورد اصلاح متن دستورالعمل ابلاغی شماره 64639 مورخ 1396/4/11 با عنوان "دستورالعمل نحوه ارائه اظهارنامه مالیاتی و عملکرد مالی در مناطق آزاد تجاری- صنعتی" حسب نامه شماره 13219/ 200/ ص مورخ 97/9/19 سازمان مالیاتی کشور، مراتب جهت استحضار و ابلاغ به فعالان اقتصادی سازمان‌های مناطق ارسال می‌گردد.

بند خ ماده 1:دستورالعمل مورد اشاره به شکل زیر اصلاح گردیده است:

عبارت فهرست معاملات و حقوق پرداختی به کارکنان از دستورالعملیادشده حذف می‌گردد.

خاطرنشان می‌سازد این دبیرخانه درصدد اصلاحات بیشتری در متن دستورالعملیادشده می‌باشد که نتایج اقدامات متعاقبات ارسال خواهد شد.

یک کارشناس مالیاتی در رابطه با حذف فهرست حقوق کارکنان از اظهارنامه مالیاتی عنوان کرد: طبق بند ت ماده ۱۳۲ قانون مالیات‌های مستقیم شرط برخورداری از هرگونه معافیت مالیاتی برای اشخاص حقیقی و حقوقی فعال در مناطق آزاد و سایر مناطق کشور تسلیم اظهارنامه مالیاتی در موقع مقرر قانونی است.

وی افزود: این مناطق از معافیت مالیاتی برخوردار هستند، کما اینکه ارائه لیست حقوق پرداختی کارکنان به منزله اظهارنامه مالیاتی نیست. بنابراین ضرورتی ندارد که در این بخش درج شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس تاریخ انتشار 30آبان97، کدخبر: 13970830000213، www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین