پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 11
کد خبر: ۱۷۲۴۶۶
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۱
کارشناس ارشد مسائل اقتصادی درباره بسته معیشتی مردم در قالب حمایت غذایی و وجه نقد که توسط دولت در نظر گرفته شده است، گفت: با توجه به تورم روز افزون و افسار گسیخته ای که هر روز شاهد هستیم، بسته های حمایتی مصرفی در قالب روغن، برنج و ...اگرچه اقدام نامناسبی نیست اما دائمی نخواهد بود.وی افزوداگر دولت درصدد حمایت جامع از اقشار آسیب پذیر است باید بجای حمایت در قالب سیستم مصرفی حمایت های مولد داشته باشد.

شعارسال: کارشناس ارشد مسائل اقتصادی گفت: اگر دولت درصدد حمایت جامع از اقشار آسیب پذیر است باید بجای حمایت در قالب سیستم مصرفی حمایت های مولد داشته باشد.

 کارشناس ارشد مسائل اقتصادی درباره بسته معیشتی مردم در قالب حمایت غذایی و وجه نقد که توسط دولت در نظر گرفته شده است،  گفت: با توجه به تورم روز افزون و افسار گسیخته ای که هر روز شاهد هستیم، بسته های حمایتی مصرفی در قالب روغن، برنج و ...اگرچه اقدام نامناسبی نیست اما دائمی نخواهد بود.

محمدرضا اکبری افزود: باید دید اقلامی مانند یک گونی برنج، روغن و ... که در بسته های غذایی دولت وجود دارد تا چه مدت زمانی می تواند سفره یک خانواده را پر کند؟ یا مبالغی که تحت عنوان کمک به اقشار آسیب پذیر پرداخت می شود تا چه حد می تواند به مردم کمک کند؟

وی اظهار داشت: اگر دولت درصدد حمایت جامع از اقشار آسیب پذیر است باید بجای حمایت در قالب سیستم مصرفی حمایت های مولد داشته باشد به این معنا که اگر کارخانه جات و صنعت را احیا و مولد کند نیروی کار شاغل را به همراه خواهد داشت.

اکبری تصریح کرد: اگر نیروی کار در کارخانجات شاغل باشد در واقع دولت به جای بسته های حمایت غذایی و ریالی به آنها شغل داده است و حقوق دائمی چرخ زندگی خانواده ها را می چرخاند و آنها می توانند با این درآمد خود را با تورم موجود در جامعه تطابق دهند.

وی گفت: علاوه بر بسته های حمایتی که توسط دولت برای خانواده ها در نظر گرفته می شود باید صنعت و سیستم اقتصادی مولد باشد، به سمت ارزش آفرینی گرایش یافته و نیرهای بیکار را شاغل کند.

اکبری با اشاره به اینکه سیستم اقتصادی باید به جای رکود رو به رشد باشد، افزود: با اشتغال افراد در سیستم اقتصادی حتی اگر شاهد تورم باشیم قابل تحمل تر است تا اینکه افراد سرپرست خانوار شغلی نداشته باشند و از بسته های ریالی یا غیر ریالی دولت استفاده کنند.

کارشناس ارشد مسائل اقتصادی در خاتمه اظهار داشت: متاسفانه هر روز تورم در اقلام مصرفی با افزایش قیمت قابل توجه همراه بوده و حمایت های دولت مقطعی است درصورتیکه حمایت دائمی باید در راستای ایجاد شغل در جامعه باشد.


سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از شبکه خبری تحلیلی تیتر یک ، تاریخ انتشار: 7آذر1397 ، کدخبر:154643 www.titre1.com،

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین