پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۱۷۳۸۴۸
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۲
توزیع بسته‌های مواد غذایی در دانشگاه خواجه‌نصیرالدین طوسی تهران موجب اعتراض دانشجویان شد ولی معاون دانشجویی اظهار کرد: این تاریخ مصرف‌ها اشتباه تایپی داشته است.

شعارسال: توزیع بسته‌های مواد غذایی در دانشگاه خواجه‌نصیرالدین طوسی تهران موجب اعتراض دانشجویان شد ولی معاون دانشجویی اظهار کرد: این تاریخ مصرف‌ها اشتباه تایپی داشته است.

اعتراض به غذای سلف و بسته‌های غذایی دانشگاه داستانی است که شاید نه برای اولین‌بار بلکه برای بار چندم در دانشگاه‌های کشور رخ داده است. شاید خالی از لطف نباشد که اذعان کرد بیشترین اعتراضات صنفی ـ دانشجویی در حوزه غذاهای ارائه شده توسط دانشگاه است.

با این حال دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی نیز از این قافله عقب نماند و دانشجویان آن اعتراض اساسی به بسته‌های غذایی آن داشتند، اما نکته جالب‌تر اینجا بود که این بسته‌های غذایی به صورت رایگان و به مناسبت میلاد باسعادت حضرت رسول اکرم(ص) و روز دانشجو در اختیار دانشجویان قرار گرفته بود و این فاجعه ماجرا را دوچندان می‌کرد.

فضای مجازی میعادگاه قرار اعتراضی دانشجویان شد و تقریباً دانشجویان با سلیقه‌های مختلف به این بسته‌ها اعتراض کردند. نکته اینجاست که دانشجویان در فضای مجازی به تاریخ انقضای ۱۱ سال پیش و نبود تاریخ تولید و پایین بودن کیفیت اجناس معترض بودند.

ماجرایی که معاون فرهنگی دانشگاه خواجه‌ نصیرالدین طوسی تهران آن را تنها یک اشتباه تایپی چاپ‌شده بر روی جلد اقلام می‌داند و مدعی شد تنها چند فقره از اقلامی که موجب اعتراض دانشجویان شده بود بلافاصله برگشت داده شده‌اند.

خوشنود  دلیل این موضوع را شمار بالای بسته‌های توزیع‌شده دانسته و اشاره کرد: «چون تعداد بسته‌های اقلام مواد غذایی زیاد بود، باعث بروز این مشکل شد و هیچ مشکل جدی در کار نبوده است».

دانشجویان دانشگاه خواجه‌ نصیرالدین طوسی بلافاصله بعد از دریافت بسته‌های مواد غذایی با انتشار تصاویر واضحی از این بسته‌ها به نبود تاریخ تولید و انقضای تخم‌مرغ‌ها، پایین بودن کیفیت چای و همچنین تاریخ تولید آن که مربوط به شب قبل از توزیع بود، اشاره‌کرده بودند. در پیام‌های دیگری که به‌سرعت در فضای مجازی منتشر می‌شد اشاره به خرمای یخ‌زده‌ای داشت که حرف از وجود کرم در درون خرما به اعتراض‌ها در این فضا ادامه می‌داد.

برای دانشجویان عجیب بود که قندهایی بسته‌بندی‌شده در بسته‌های شکر و یا تخم‌مرغ‌هایی بدون داشتن تاریخ تولید و انقضا توزیع‌شده باشد و جالب اینکه تاریخ تولید قند مربوط به تیرماه ۱۳۸۶ یعنی ۱۱ سال پیش بود.

بی‌شک تولید و توزیع حاشیه‌دار بسته‌های غذایی که به مناسبت ولادت حضرت رسول اکرم(ص) و روز دانشجو انجام شده بود رابطه‌ مستقیمی با عدم کنترل کیفی تولیدات اقلام غذایی داشت.

مواجه شدن با چنین مسائلی گاهی نشان از بی‌تدبیری در بدنه دانشگاه‌ها دارد که انجام سهوی یا عمدی آنها باعث اعتراض دانشجویان می‌شود.

با این همه باید منتظر ماند و دید که آیا قطار بی‌تدبیری دولت در حوزه تغذیه دانشجویی به ایستگاه پایانی خواهد رسید؟


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته ازخبرگزاری آنا ، تاریخ انتشار: 14آذر 1397 ، کدخبر:331767 ،www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین