پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۲۸۶۴
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۷
مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: با همکاری بخش خصوصی زمینه اشتغال ۱۷۵۰ معلول تحت پوشش بهزیستی در استان فراهم شده است.

شعار سال: علیرضا وارثی به مناسبت روز جهانی معلولان روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان که در بهزیستی قزوین برگزار شد اظهارداشت:برای دفاع از حقوق معلولان و عملیاتی کردن برنامه های پیش بینی شده با کمک خیرین و مشارکت مردم فعالیت های موثری در دو بخش پیشگیری از معلولیت ها و ارائه خدمات توانبخشی و توانمند سازی صورت می گیرد.

وی افزود: در بخش پیشگیری که اهمیت زیادی دارد تلاش شده از افزایش معلولیت ها جلوگیری شود که غربالگری در تولد فامیلی و ژنتیک برای آگاه سازی و غربالگری بینایی با مراجعه ۱۸ هزار نفر انجام شده و تا پایان سال ادامه داردمدیرکل بهزیستی استان قزوین یادآورشد: حدود ۱۰ درصد جمعیت استان از معلولیت رنج می برد و باید دستگاه ها کمک کنند تا نیازهای آن ها تامین شود تا زندگی راحت تری در سطح شهرها و روستاها برای آن ها فراهم کنیم.

وارثی گفت: خوشبختانه در یکی دوسال اخیر توانستیم اعتبارات را از ۷ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به ۱۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برسانیم و این کار موجب شده تا بخشی از نیازها را پاسخ دهیم.

شهر قزوین برای معلولان مناسب سازی نشده است

وی بیان کرد: با این که تنوع و تعدد فعالیت ها و خدمات بهزیستی بسیار بالاست اما هنوز یک ساختمان مناسب نداریم ولی باید از قبل تولد تا پس از مرگ خدماتی ارائه کنیم و در این میان بسیاری از ادارات و فضاهای شهری برای تردد و خدمت رسانی به معلولان مناسب نیست.

وارثی گفت: هنوز بسیاری از بانک ها، ادارات، سالن های ورزشی، سینما و تئاتر برای استفاده معلولان مهیا نیست و این نقیصه باید جبران شودوی اظهارداشت: مگر معلولان حق استفاده از امکانات رفاهی و ورزشی را ندارند که حتی یک عابر بانک و یک تلفن همگانی و یا خدمات شهری قابل استفاده برای معلولان نداریم.

مناسب سازی ۱۱ دستگاه اجرایی برای معلولان

وارثی بیان کرد: در ارزیابی انجام شده از ۶۸ دستگاه اجرایی در استان در زمینه مناسب سازی برای تردد معلولان فقط دو دستگاه شامل دیوان محاسبات و سازمان مدیریت و برنامه ریزی با کسب رتبه عالی بهترین مناسب سازی و دسترسی را برای معلولان مهیا کرده اندوی اضافه کرد: همچنین ۱۱ دستگاه اجرایی از مناسب سازی مطلوبی برخوردار بودند، ۴۱ درصد ادارات به تعداد ۲۸ دستگاه رتبه خوب گرفتند و ۱۷ دستگاه متوسط بودند و ۱۳ دستگاه در این بخش ضعیف عمل کردند.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین اظهارداشت: اگر در برنامه ریزی ها از دیدگاه معلولان استفاده شود می توان بسیاری از نیازها را برطرف کرد و در این میان شهرداری قزوین همکاری خوبی دارد و در تامین نیازهای بهزیستی مانند احداث گرم خانه بسیار موفق همکاری کرده اما باید به حقوق شهروندی همه احترام بگذارندوی اضافه کرد: در بخش پیشگیری بیش از ۹۴۱۴ نفر در طرح شنوایی سنجی شرکت کردند، در بررسی اختلال ژنتیکی بیش از چهار هزار دانش آموز ۵ تا ۱۵ سال در مدارس و ۲۵۰۰ زوج در مرحله پیش از ازدواج از مشاوره ژنتیک استفاده کردند و کمپینگ آگاه سازی برای ۲۵ هزار دانش آموز هم برپا شدوارثی گفت: برای تامین جهیزیه بیش از ۴۰ نفر از افراد تحت پوشش بهزیستی توسط موسسات خیریه اقدام شده است.

ایجاد اشتغال برای ۱۷۵۰ معلول

وی اظهارداشت: برای ایجاد اشتغال معلولان تسهیلات خاصی با پرداخت ۲۳ درصد سهم بیمه کارفرمایی مبلغ ۵۲۳ میلیون تومان برای اشتغال ۵۱۹ نفر در سال قبل پرداخت شدوارثی اظهارداشت: ۷۶ کارفرما داریم که کانون توانا مهمتربن آن ها در بخش اشتغال معلولان محسوب می شود که در این میان ۵۶ نفر با دادن سرمایه کار و ۱۸ نفر از مراکز کاریابی مشغول کار شدندمدیرکل بهزیستی استان قزوین یادآورشد: اگر حقوق معلولان به دلیل کارآیی آن ها کم باشد با یارانه حمایتی آن را جبران می کنیم که در این راستا ۲۸۸ میلیون تومان پرداخت شده است.

وی اظهارداشت: همچنین ۲۶۸ نفر با پرداخت ۴۸ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال توانستند مشغول کار شوند و با همکاری ۴۰۰ مرکز خصوصی توانستیم اشتغال ۱۷۵۰ نفر را نیز فراهم کنیموارثی گفت: از محل سهم سه درصدی استخدام معلولان در دستگاه های دولتی بسیار ضعیف عمل شده و در سال گذشته فقط یک نفر و امسال چهار نفر از معلولان استان در ادارات جذب شدند.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین در خصوص تامین مسکن معلولان هم گفت: در سال گدشته ۵۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض برای ساخت ۱۰۰ واحد مسکونی اختصاص یافت که ۳۰ واحد برای خانواده های دارای دو معلولان در شهرها و ۲۰ واحد در روستاها بودو ۵۰ واحد خود مالکی هم برای معلولان عادی ساخته شدوی بیان کرد: امسال ۴۰۰ میلیون تومان برای ساخت ۲۰ واحد مسکونی برای خانواده های بیش از دو معلول و ۵۰ واحد مسکونی برای سایر معلولان اختصاص داده شده است.

افتتاح پنج میلیارد تومان پروژه عمرانی بهزیستی در سال جاری

وارثی در ادامه از طرح های عمرانی بهزیستی خبرداد و اظهارداشت: تا پایان سال چند طرح مهم از جمله مرکز آموزشی کودکان ابیک با ظرفیت ۵۰ نفر، یک آسایشگاه کوچک و خانگی با ظرفیت ۱۰ نفر در البرز و پنج خانه کوچک برای بیماران مزمن روانی و پنج واحد برای بیماران ذهنی، یک کلینیک دندانپزشکی ویژه معلولان در البرز، کلینیک ضایعه نخاعی در قزوین و یک خانه بیماران روانی در البرز با ظرفیت ۴۰ نفر و یک خانه سالمندان کوچک، مرکز جسمی روزانه به ظرفیت ۵۰ نفر در تاکستان با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد تومان آماده بهره برداری می شود.

وارثی با اشاره به هفته معلولان گفت: در این هفته از هفتم تا ۱۶ آذرماه بیش از ۲۵ برنامه اجرا می شود که تجلیل از معلولان کارمند، قهرمانان و هنرمندان معلول، دیدار با امام جمعه و استاندار، دیدار با معلولان، مسابقات ورزشی، ارایه خدمات رایگان کلینیک ها به معلولان، اختصاص یک میلیارد ریال برای راه اندازی شهروند کارت با همکاری شهرداری قزوین برای بیش از سه هزار معلول برای استفاده رایگان از شبکه حمل و نقل عمومی از برنامه های این هفته است.

وی در ادامه با اشاره به افزایش مستمری افراد تحت پوشش بهزیستی گفت: ماهانه چهار میلیارد تومان مستمری به ۲۱ هزار نفر از افردد تحت پوشش پرداخت می شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 8 آذر 97، کد مطلب: 4471637، www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین