پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۳۶۹۰
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۰
معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه ۱۷۵ مرکز روزانه و شبانه توانبخشی وجود دارد گفت: ۳۰ هزار نفر مستمری بگیر معلول در اصفهان حضور دارند که نزدیک به ۱۲ هزار نفر از خدمات مراکز توانبخشی استفاده می کنند.

شعار سال: سید اصغر فیاض اظهار کرد: طبق آمار بهداشت جهانی از هر جمعیتی بین ده تا 15 در صد معلولیت دارند منتهی در ایران معلولیت های بارز مثل نابینایان، ناشنوایان کم توانان ذهنی جسمی حرکتی را معلول حساب می کند.

وی ادامه داد: بر همین اساس 120 هزار معلول تحت پوشش بهزیستی داریم که بسته به نیاز آنها و برمبنای شدت معلولیت، خدمات مختلفی به آنها ارائه می شود.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان اصفهان عنوان کرد: عده ای از معلولیت خفیف دارند که دانش آموز و دانشجو هستند که در بین آنها معلولیت های شدید هم وجود دارد که از شهریه ها و خدمات تحصیلی استفاده می کنند.

وی افزود: عده ای از معلولان نیز از کارافتاده بوده و شاغل نبودند که برای آنها کارآفرینی کرده ایم.

فیاض با بیان اینکه تا سه ماه پیش 22 هزار نفر معلول داشتیم که هم اکنون این آمار به 30 هزار نفر رسیده است، گفت: 115 مرکز توانبخشی روزانه در استان اصفهان داریم که از یارانه دولتی استفاده می کنند البته خانواده هایی که شرایط مالی مناسب تری دارند شهریه را به صورت آزاد پرداخت می کنند.

وی اضافه کرد: 60 مورد از مراکز شبانه روزی هستند که معلولان ذهنی و اعصاب و روان و جسمی حرکتی در آنجا نگهداری می شوند.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان اصفهان تصریح کرد: در مجموع از 175 مراکز روزانه و شبانه روزی استان اصفهان، نزدیک به 12 هزار نفر از خدمات این مراکز استفاده می کنند و عده ای هم مستمری در منازل استفاده می کنند.

وی خاطرنشان کرد: اعتباراتی که در اختیار اداره کل بهزیستی استان اصفهان گذاشته شده بسیار محدود است و جوابگوی تمامی نیازهای معلولان نیست و باید به مناسب سازی های شهری فضای شهری که کمتر انجام شده رسیدگی شود چون معلولان نمی توانند از تمامی شهر استفاده کنند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شبکه اطلاع رسانی طب نیوز، تاریخ 12 آذر 97، کد مطلب: 744731: www.shabestan.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین