پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۴۲۲۲
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۳
حسین پارسایی مدیر کل دفتر شبکه نمایش خانگی سازمان سینمایی درباره اعتراض انجمن شرکت‌ها و تهیه‌کنندگان مستقل سینمای ایران به صدور مجوز تولید ۹ سریال شبکه نمایش خانگی، گفت: از ابتدای سال تقریبا ۱۱۰ پروانه ساخت در سینما صادر شده است که به تفکیک ۸۰ اثر از آنها به عوامل حرفه ای سینما و ۳۰ اثر هم به کارگردان‌های فیلم اولی تعلق دارد.

شعارسال: مدیر کل دفتر شبکه نمایش خانگی گفت: از ۳۰ درخواست پروانه ساخت در شبکه نمایش خانگی در سال جاری، ۱۱ اثر مورد تایید قرار گرفت.

حسین پارسایی مدیر کل دفتر شبکه نمایش خانگی سازمان سینمایی درباره اعتراض انجمن شرکت‌ها و تهیه‌کنندگان مستقل سینمای ایران به صدور مجوز تولید ۹ سریال شبکه نمایش خانگی، گفت: از ابتدای سال تقریبا ۱۱۰ پروانه ساخت در سینما صادر شده است که به تفکیک ۸۰ اثر از آنها به عوامل حرفه ای سینما و ۳۰ اثر هم به کارگردان‌های فیلم اولی تعلق دارد.

وی اظهار کرد: طبیعتاً همه‌ فیلم‌هایی که پروانه ساخت گرفته اند، در زمان‌های مختلف در مرحله پیش تولید، تولید و مراحل فنی قرار خواهند گرفت و حتی برخی از آن‌ها هرگز ساخته نمی‌شوند. در زمان اکران به دلیل ظرفیت‌های محدودی که وجود دارد، باز هم شرایط به گونه دیگری رقم می خورد.

پارسایی با اشاره به اینکه در طول سال گذشته ۱۱ پروانه ساخت در شبکه نمایش خانگی صادر شده است، بیان کرد: در شبکه نمایش خانگی هم به همین شکل است که حداکثر دو یا سه سریال در مرحله تولید قرار دارند و اینگونه نیست که همه سریال‌هایی که پروانه دریافت کرده اند، همزمان کار تولید را شروع کنند.

وی ادامه داد: از ۳۰ درخواستی که در طول سال به شورای پروانه ساخت دفتر شبکه نمایش خانگی آمده، ۱۱ سریال و مینی سریال توانسته‌اند مجوز ساخت دریافت کنند و اتفاقا باید خوشحال باشیم که در این حوزه چرخه فیلم سازی جریان دارد و عوامل این پروژه‌ها مشغول به کار هستند.

مدیر کل دفتر شبکه نمایش خانگی تصریح کرد: در زمینه اختصاص پروانه ساخت در شبکه نمایش خانگی آیین نامه داخلی وجود دارد که مصوب سال‌های گذشته است؛ مبنی بر اینکه در طول سال می توان برای چهار سریال و چهار مینی سریال پروانه ساخت صادر کرد. اما امروز با توجه به فراوانی جمعیت و تنوع نیاز مخاطب باید به سمتی حرکت کرد که بتوان به این درخواست پاسخ داد.

وی در ادامه در خصوص سرمایه‌گذاری و ورود پول‌های مشکوک در برخی از پروژه‌های شبکه نمایش خانگی، تصریح کرد: وظیفه ما در سازمان سینمایی بررسی محتوایی و ارزیابی کیفی آثار است. به نحوی که مدیریت مناسبی در زمینه‌های مختلف در این بخش انجام گیرد، اما در بحث منابع مالی انجمن‌های صنفی و دستگاه‌های نظارتی باید ورود کنند که اتفاقاً نظارت‌های دقیقی هم انجام می دهند و به مراجع ذیربط ارجاع داده می‌شود.

پارسایی تاکید کرد: درخواستی از طرف برخی تهیه کنندگان سینما برای حذف پروانه ساخت منتشر شده است که در تناقض با اعتراض به پروانه‌های ساخت در شبکه نمایش خانگی است که دوستان آن را بیان کرده اند؛ زیرا اگر این اتفاق رقم بخورد، همه‌ی این آثار بدون مدیریت به سراغ ساخت خواهند رفت.

وی در پایان با بیان اینکه پروانه ساخت در شبکه نمایش خانگی حوزه‌های مختلفی از جمله آموزشی، کودک و نوجوان و ژانر داستانی دارد، گفت: سیاست ما در حال حاضر توسعه حداکثری متناسب با امکانات و سرمایه انسانی است تا بتوانیم از ظرفیت این بخش استفاده کنیم و هر اثری که واجد شرایط و از شایستگی ساخت برخوردار باشد، مورد تایید این شورا قرار می‌گیرد.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان،تاریخ انتشار:16 آذر 97، کدخبر:6752991 ،www.yjc.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین