پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۴۴۱۴
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۰
استاندار کرمانشاه برای دومین بار در آذر ماه به مرکز سامانه تلفنی «سامد» رفت تا پاسخگو و پیگیر دغدغه ها و مشکلات شهروندان باشد.

شعارسال:استاندار کرمانشاه برای دومین بار در آذر ماه به مرکز سامانه تلفنی «سامد» رفت تا پاسخگو و پیگیر دغدغه ها و مشکلات شهروندان باشد.

هوشنگ بازوند پیش از ساعت 9:30 روز شنبه وارد اداره کل بازرسی استانداری در انتهای بلوار گلسرخ شد و پشت میز پاسخگویی نشست؛ بازوند تا ساعت 11:30 به تلفن های مردم جواب داد و مشکلات آنان را شنید.
او همزمان مشخصات شهروندان را یادداشت می کرد و دستور پیگیری از دستگاه مربوطه را به مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری می داد؛ حجت الاسلام عبدالله عزیزی هم آن را ثبت می کرد.
بازوند در چند مورد نیز تلفن همراه خود را برداشت و برای رفع مشکل به معاونان استانداری و فرمانداران زنگ زد تا شهروندان پشت خط از پیگیری استاندار مطمئن شوند.
برخلاف جلسه اول پاسخگویی که نیمی از آن به ملاقات حضوری تبدیل شد، تمرکز امروز بازوند تنها بر پاسخ دادن به تلفن ها بود.
درخواست های تلفنی مردم از استاندار کرمانشاه متفاوت بود اما آنچنان که هوشنگ بازوند گفت: بسیاری از آنها قابل حل است.
بیشتر دغدغه های امروز مربوط به موضوع درخواست شغل، کمک مالی، امهال وام، سبد کالا و تقاضای تسهیلات بانکی و زمین بود.
امروز از بیشتر نقاط استان کرمانشاه با 111 تماس گرفتند اما نزدیک به 80 درصد از کسانی که موفق شدند با بازوند گفتگو کنند، ساکن شهرستان زلزله زده سرپل ذهاب بودند.
به همین دلیل استاندار به فکر افتاده که بزودی یک برنامه ملاقات حضوری با همراهی مدیران ارشد استان در این شهرستان برگزار کند.
ساعت 11:30 استاندار از پشت میز پاسخگویی بلند شد اما 111 یکسره زنگ می خورد؛ تماس هایی که گرچه به گوش بازوند نرسید اما اپراتورهای سامد به مانند هر روز آنها را برای ارجاع به دستگاه مربوطه ثبت می کردند.
استاندار کرمانشاه پیشتر در گفتگو با ایرنا سامانه سامد را یک شیوه پاسخگویی خوب دانست و تاکید کرد که همه مدیران استان باید با حضور در این سامانه پاسخگوی مردم باشند.
البته به گفته حجت الاسلام والمسلمین عبدالله عزیزی مدیرکل دفتر بازرسی استانداری کرمانشاه، مدیران کل استان به صورت نوبتی دست کم 2 ساعت در ساختمان سامد به صورت تلفنی پاسخگوی سوالات و مشکلات مردم استان هستند.
سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت (سامد) شیوه ای ارتباطی است که مردم می توانند با شماره تلفن 111 درخواست ها، شکایات و پیشنهادهای خود را از طریق آن به مسئولان اعلام کنند.
دسترسی سخت به مسئولان ارشد و مدیران کل و فاصله آنها با مردم عادی همواره یکی از گلایه های شهروندان است اما سامانه سامد توان کاهش این شکاف را دارد.
بیکاری، اعتیاد و مشکلات کسب و کار از مهمترین دغدغه های مردم استان 2 میلیون نفری کرمانشاه است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار17آذر97، کدخبر: 83126657، www.irna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین