پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۴۵۲۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۵
استاندار آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر حدود 32 درصد کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی آذربایجان غربی را شاهد هستیم و این رقم تا سال آینده به 40 درصد می‌رسد.

شعار سال: به نقل از وزارت نیرو ، «محمدمهدی شهریاری»، استاندار آذربایجان غربی، در بیست و دومین جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان آذربایجان غربی گفت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته کاهش سالانه هشت درصدی مصرف آب در حوضه آبریز دریاچه ارومیه از چهار سال گذشته آغاز شده و ادامه دارد.

وی بر کاهش مصرف آب کشاورزی، حفظ و مدیریت منابع آبی استان و جلوگیری از ضرر رسانی به فعالان این بخش تاکید کرد و افزود: سالانه 120 میلیون مترمکعب آب در بخش کشاورزی استان صرفه‌جویی می‌شود.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: باید روند مدیریتی کاهش مصرف آب کشاورزی به گونه‌ای باشد که علاوه بر حفظ و مدیریت منابع آبی استان، باعث ضرر رسانی به فعالان این بخش نیز نشود.

شهریاری اضافه کرد: باتوجه به اینکه منابع آب از مهم‌ترین مسائل مورد توجه مردم و مسئولان است، بایستی در شرایط کنونی حفاظت و مدیریت منابع آبی به‌صورت ویژه در دستور کار مدیران و مسئولان استانی قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی نیز در این جلسه با اشاره به وضعیت بارندگی استان در روزهای اخیر و همچنین وضعیت دریاچه ارومیه گفت: کاهش 40 درصدی مصرف آب در بخش کشاورزی تاثیرات مثبت زیادی در جمع‌آوری‌، حفظ و مدیریت منابع آبی استان دارد و همین موضوع می‌تواند با ذخیره آب صرفه‌جویی شده و رهاسازی بهنگام‌ از سد‌های استان کمک شایانی به احیای دریاچه ارومیه ‌د‌اشته باشد.

"کامران دانشجو" افزود: از ابتدای آذرماه سال جاری 62 میلیون مترمکعب آب از سدهای شهرچای ارومیه، سد مهاباد و سد زولای سلماس به سمت دریاچه ارومیه رهاسازی شده که باعث افزایش 10 سانتی‌متری تراز دریاچه ارومیه نسبت به مدت مشابه سال گذشته شده است.

وی در ادامه تاکید کرد: رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه ادامه می‌یابد تا میزان آب رها شده به 90 میلیون مترمکعب برسد و در مرحله دوم رهاسازی در بهمن ماه نیز میزان 120 میلیون مترمکعب‌ آب از پشت سدهای استان به سمت دریاچه ارومیه روانه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی در انتها با اشاره به اینکه منابع آب سطحی علاوه بر تغذیه آبخوان و سفره‌های زیر‌زمینی جهت مصارف کشاورزی بهره‌برداری می‌شود گفت: در سال‌های اخیر با تغییرات اقلیمی و کاهش بارندگی شاهد کمبود در این بخش شده‌ایم‌ که بایستی مدیریت مصرف آب کشاورزی و کاهش 40 درصدی مصرف آب در این بخش مورد توجه ویژه مردم و مسئولان قرار گیرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ 17 آذر 97، کد مطلب: 784990:www.borna.news


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کاظم زاده
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
0
0
امیدوارم که این تدابیر واقعا موثر واقع بشه و این دریاچه زیبا نجات پیدا کنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین