پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۴۷۸۰
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۵
نماینده مردم اصفهان می‌گوید به دلیل عدم توزیع مناسب عدالت و منابع محدود کشور در اصفهان به صورت دسته جمعی استعفا دادیم تا اعتراضمان را به مسئولان نشان دهیم و بیش از این شرمنده مردم نشویم .
شعارسال: «۱۹ نماینده استان اصفهان از سمت نمایندگی خود در مجلس شورای اسلامی استعفا کردند.» این خبری بود که در روز‌های اخیر از سوی نمایندگان استان اصفهان منتشر شده است. نمایندگانی که معتقدند به دلیل عدم شفافیت و عدم توزیع مناسب عدالت، از سمت نمایندگی خود استعفا می‌کنند تا بیش از این شرمنده مردم حوزه انتخابیه خود نشوند و از این طریق اعتراض خود را نشان دهند.

مسئله توزیع آب و انتقاد شدید از وزیر نیرو نیز مهمترین عامل بروز این تنش و اعتراض از سوی نمایندگان شده است. این استعفا، اما انتقاد‌های بسیاری را به همراه داشت.

به دنبال زیاده‌خواهی نیستیم، شان مردم را نگه نمی‌دارند

حیدرعلی عابدی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی به رویداد۲۴ گفته استعفا نشانه اعتراض ما است به این دلیل که شان مردم استان اصفهان در دولت رعایت نمی‌شود. وزیر نیرو و سازمان بودجه و برنامه‌ ریزی حق مردم اصفهان را رعایت نمی‌کند، وزارت جهاد کشاورزی توجهی به خواسته‌ها و صنعت کشاورزی استان ندارد. ما نمایندگان به دنبال زیاده‌خواهی نیستیم بلکه فقط به دنبال برقراری عدالت هستیم. ما می‌گوییم چرا برای توزیع منابع محدودی که در کشور داریم عدالت حکم فرما نیست.

او گفته ما به دلیل اینکه تمامی راه‌ها را امتحان کرده‌ایم و به مدت سه سال است که تمام مسئولان فقط به ما قول می‌دهند و روی کاغذ امضا و صورتجلسه می‌کنند اما اجرا نمی‌کنند. تمام مسائل ما شده گفتار درمانی و نوشتار درمانی! ما جز اینکه به مردم استان‌مان بگوییم مردم اصفهان از ما انتظاری نداشته باشید و نمایندگان شما در مجلس شورای اسلامی نتوانستند برای شما کاری انجام دهند، نداریم.

عابدی گفته ماندن با نماندمان نمایندگان در مجلس هیچ فرقی ندارد. دولت شان مردم را رعایت نمی‌کند و نیازهای استان را در نظر نمی‌گیرد و متاسفانه در تخصیص بودجه در سازمان مدیریت برنامه بیشتر قوم‌گرایی مطرح است تا عدالت.

نماینده اصفهان با اشاره به طرح بـِن به بروجن گفته چگونه بودجه طرح بن بروجن که غیرقانونی و خلاف مصوبه شورای عالی آب است تامین می‌شود اما بودجه تونل بهشت‌آباد که مصوبه دارد و تمامی برنامه‌های آن مصوب شده و مورد تاکید شورای عالی آب است توجهی نمیشود. ما همواره با این مشکل مواجه بودیم که وزارت نیرو مصوبات شورای زاینده رود را رعایت نکرده است، مصوبه‌ای که ما نمایندگان استان هیچ‌گونه دخل و تصرفی در آن نداریم و خود وزیر نیرو ، استانداران، وزارت کشور و ... در آن دخیل هستند. پس بنابراین استعفای ما به معنای عدم رعایت حق و عدالت و در نظر گرفتن اعتبار مردم استان اصفهان است.

بر استعفای خود مصر هستیم

عابدی با بیان اینکه یکشنبه هفته آینده استعفای ما به صحن می‌آید و تمامی نمایندگان اصفهان بر آن مصر هستند، خاطرنشان کرد: ما حداقل می‌خواهیم به مردممان بگویم که مردم استان اصفهان بودن و نبودن ما برای مجلس هیچ فرقی ندارد. ما هیچ تاثیری در مجلس نداریم و اگر تاثیر داشتیم یک وزیر سه سال ما را به بازی نمی‌گرفت! تعداد استیضاح کنندگان او هم کم بود و اگر ما نمایندگان اصفهان می‌خواستیم او را استیضاح کنیم با رای بالاتری رای اعتماد می‌گرفت و گردنش هم کلفت‌تر می‌شد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری تحلیلی رویداد24 ، تاریخ انتشار: 19 آذر 1397 ، کدخبر: 157810 ، www.rouydad24.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین