پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۵۵۲۷
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۹
محقق نهاد مشاوره‌ای صدراعظم آلمان با انتقاد از اظهارات اخیر وزیر خارجه آمریکا درباره ایران یادآور شد که قطعنامه سازمان ملل ایران را از آزمایش موشک با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای منع نکرده است.
شعارسال: «اولیور مایر» پژوهشگر و محقق بنیاد علم و سیاست برلین که نهاد مشاوره‌ای صدراعظم آلمان در امور بین‌الملل است، در صفحه توئیتر خود نوشت: ایران از آزمایش موشک‌های هسته‌ای منع نشده است.

وی در پاسخ به اظهارات «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا که با صدور بیانیه‌ای مدعی شده بود که ایران به آزمایش موشک‌های بالستیک می‌پردازد، گفت: بیانیه رسانه‌ای کاخ سفید در حقیقت اشتباه است. قطعنامه ۲۲۳۱ سازمان ملل از ایران می‌خواهد که موشک‌های با قابلیت هسته‌ای را آزمایش نکند، اما ایران را از این اقدام منع نمی‌کند.

وی افزود: منع آزمایش موشکی در مذاکرات مربوط به قطعنامه امکان پذیر نبود.

وزارت خارجه آمریکا مدعی شده بود: ایران به تازگی موشک بالستیکی با بُرد متوسط را آزمایش کرده است که قادر به حمل چند کلاهک است. بُرد این موشک به گونه‌ای است که امکان هدف قراردادن بخش‌هایی از اروپا و سراسر خاورمیانه را ممکن می‌سازد!

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری دفاع مقدس ، تاریخ انتشار: 12 آذر 1397 ، کدخبر: 321676 ، www.defapress.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین