پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۷۵۷۹۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۰
هفته سختی در پیش است، ماشین جعل خبر با قدرت به راه افتاده و حالا در شبکه های مجازی اخباری نه فقط برای تخریب بازار ارز بلکه برای تخریب بنیان هایی که بانک مرکزی بنا نهاده، دست به دست می شود.
شعارسال: شبکه های مجازی پر شده‌اند از اظهار نظرهایی از قول همتی مبنی بر نبود منابع مالی کافی، بحران در ذخایر بانک مرکزی و ...

این اخبار در حالی منتشر شده است که بانک مرکزی به تازگی عملیات ساماندهی موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز و بازپرداخت بدهی‌های سپرده‌گذاران را به پایان برده است. نه حالا که پیشتر نیز بر این نکته تاکید شده است که سپرده گذاری در بانک‌ها و نهادهای مالی مجاز بحرانی را متوجه سپرده گذار نمی کند. در عین حال رییس کل بانک مرکزی تاکید کرده است سپرده‌گذاران از حضور در موسسات و بانک هایی که سودهای بالاتر از حد مجاز پیشنهاد می‌دهند خودداری نمایند.

چه کسانی از آشفته‌بازار ارز منتفع می‌شوند؟

حالا اما واکاوی خط خبری به راه افتاده علیه سیاست‌های پولی و مالی بانک مرکزی نشان می‌دهد داستان از کجا آب می‌خورد.

بانک مرکزی اخیرا با برداشتن بار روانی بازار ارز توانسته است دلار را به مدار ۹ تا ۱۰ هزار تومان بازگرداند. در عین حال کند شدن سرعت چرخش پول در عین مقابله با پولشویی و شفاف سازی نقل و انتقالات پول از موارد تاثیرگذار در این حوزه تلقی می شود. به نظر می رسد این اقدام بسان آبی است که در خوابگاه مورچگان ریخته شده است. شفاف سازی نقل و انتقالات مالی حالا آنها را که از محل این عدم شفافیت سود بالایی را سرازیر جیب‌هایشان می کردند، ناراضی کرده است و تحرکات برای مقابله با تداوم این سیاست را در این راستا می‌توان ارزیابی کرد.

از سوی دیگر تلاش برای کسب سود از بازاری ملتهب، توسط عده ای از دلالان نیز با بازگشت آرامش و کنترل بازار ارز رویایی از دست رفته است از این رو، آشفتگی این بازار می‌تواند شرایط مساعدی را برای ماهیگیری از آب گل آلود فراهم می نماید.

خط خبری به راه افتاده در تلگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی، در این راستا می‌تواند منافع آنها که پولشویی می کنند و کسانی که از قبل رشد قیمت‌ها سود می برند را تامین نماید.

خبرهای تازه‌ای در راه است

در عین حال گروه سوم نفع برنده از این سیاست نیز بی‌تردید تحریم کنندگان ایران است. آنها که پیش تر بحران ارزی رخ داده در ایران را ثمره فعالیت‌های محدوده کننده شان علیه ایران می دانستند و دست در دست پولشویان و دلالان، اقتصاد ایران را نشانه رفته بودند، از ثبات بازار ارز برآشفته شده و خط جدیدی را علیه ایران تدارک می بینند.

بانک مرکزی نه امروز که پیش‌تر نسبت به تحریف سخنان رییس کل بانک مرکزی و دروغ پردازی از زبان وی هشدار داده بود. همتی خود نیز در صفحه شخصی اش و در مصاحبه های رسمی مردم را از افتادن در دام دلالان بر حذر داشته است.

به نظر می رسد آنچه در روزهای پایانی هفته با ورود دلار به کانال ۹ تا ۱۰ هزار تومان رخ داد آغاز آتش توپخانه ای باشد که علیه ایران تدارک دیده شده است. در روزهای آتی باید در انتظار اتفاقات تازه تر بود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری خبرآنلاین ، تاریخ انتشار: 23 آذر 1397 ، کدخبر: 1212669 ، www.khabaronline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
0
0
امیدوارم دلار به 7 تومن برسه، بیچاره شدیم تو این شرایط قیمت دلار
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین