پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۱۷۵۸۱۱
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۱
اگر فقط سعی کنیم درباره نجات جهان نظریه پردازی کنیم، نه برای دیگران سودی دارد و نه برای خود ما. برای سیاسی بودن هزار راه وجود دارد، حتما لازم نیست عضو حکومت باشیم. به این فکر کنیم که کار در دستمان چیست و آیا به خوبي انجامش داده ایم؟!
شعار سال : بسیارند کسانی که در این شرایط اقتصادی نظریه پردازی می کنند و افاضاتی دارند ولی دریغ از اینکه کنارشان را ببینند و کمکی کنند هر چند کوچک به ضُعفایی که در این شرایط سخت له شده اند! ای بسا که خودشان هم از کسانی هستند که از این آب گل آلوده اقتصادی و بی تدبیری ماهی گرفته اند!
 می گویند فردی به نام جانگ در پی کنفوسیوس، تمام چین را زیر پا گذاشت. کشور درگیر بحران اجتماعی شدیدی شده بود و جانگ نگران بود که مبادا خون ریزی به راه افتد. استاد را کنار درخت انجیری، در حال مراقبه یافت. گفت: استاد، در اسرع وقت در دارالحکومه به شما احتیاج داریم. در آستانه هرج و مرجیم. کنفوسیوس به مراقبه ادامه داد. جانگ ادامه داد : استاد به ما یاد داده اید که نباید خود را کنار بکشیم. گفته اید که ما در برابر جهان مسئولیم. کنفوسیوس پاسخ داد : دارم برای کشورم دعا میکنم. بعد می روم به آن چند نفر در آن گوشه کمک کنم. اگر کار در دسترسمان را انجام بدهیم، به همه سود می رسانیم. اگر فقط سعی کنیم درباره نجات جهان نظریه پردازی کنیم، نه برای دیگران سودی دارد و نه برای خود ما. برای سیاسی بودن هزار راه وجود دارد، حتما لازم نیست عضو حکومت باشیم.
به این فکر کنیم که کار در دستمان چیست و آیا به خوبي انجامش داده ایم؟!

شعارسال، بااندکی اضافات و تلخیص برگرفته از کانال انجمن خوراک دام و طیور و آبزیان
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین