پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۹۲۱۵۷
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۳
در مهر ماه سال جاری رویداد۲۴ پیش بینی کرد با دستگیری و اعمال رفتار قهریه عده‌ای از مفسدان اقتصادی نمی‌‌‌توان تا زمانی محدود جلوی رشد قیمت ارز را گرفت، اما در میانمدت و بلند مدت نمی‌‌‌توان این رشد را متوقف کرد.
شعارسال: تنها بعد از گذشت ۵ ماه، پیش بینی رویداد۲۴ درست از آب درآمد و کشور در حال ورود به ابر تورم و بروز شرایط بحرانی اقتصادی است.

در حالیکه در مهر ماه نرخ ارز در کانال ده هزار تومان آرام گرفته بود این روند بنا به دلایلی از جمله کاهش صادرات نفت و اعمال مدیریت عربستان بر بازار نفت، افزایش رو به رشد درآمد‌های مالیاتی دولت و اعمال فشار افزون‌تر به طبقات فرودست و تولید کننده و البته متوسط تغییر کرد.

تیره شدن روابط سیاسی با برخی کشور‌های منطقه از جمله عربستان، عراق، امارات، بحرین و در نتیجه باریک شدن رگ حیاتی تنفس اقتصاد ایران یعنی نفت و محصولات پتروشیمی و ورود کامل ایران به شرایط جنگ اقتصادی با امریکا و هم پیمانان آن و اتخاذ روش‌های ناکارآمد تنبیهی در برابر مفسدان افتصادی؛ توسعه قاچاق و دلالی و البته برخی دلایل داخلی از جمله شیطنت‌های برخی گروه‌های سیاسی مانند عکس العمل برخی نمایندگان در برابر استعفای وزیر خارجه، شایعه استعفای زنگنه و جوسازی در فضای رسانه‌ای و مجازی از عدم ثبات وزرای هیات دولت به ویژه اقتصادی از دلایل دیگر انحطاط اقتصادی خط مَشی گذاران افتصادی در سطح معیشت کل مردم ایران است.

پیش بینی می‌شود با اصرار بر این روش‌های ناکارآمد بزودی شاهد ورود به شرایط اوج در بحران‌های اقتصادی خواهیم بود که با توسعه نارضایتی‌های اقتصادی، ریشه‌های نظام را نشانه رفته‌اند.

این موضوع به ویژه از آن جهت حائز اهمیت است که هدف امریکا از اعمال تحریم‌های بسیار ظالمانه دستیابی به هدف اساسی آن‌ها یعنی براندازی است. در این میان ادعا‌های مسئولان امریکایی در خصوص عدم تمایل دولتمردان آمریکایی مبنی بر عدم تمایل کاخ سفید در سیاست‌گذاری برای تغییرات وسیع در حکومت ایران دروغ به نظر می‌رسد.

تمایلات رژیم صهیونیستی و البته عربستان در مواجهه با جمهوری اسلامی شدیدتر و البته شفاف‌تر از آمریکاست. شرایط این چند کشور هم با ما متفاوت است. عربستان روزی ۸ میلیون بشکه نفت تولید می‌کند و به فروش می‌رساند که معادل ۴۸۰ میلیارد دلار است در مقابل ایران هم اکنون و به نقل از وزارت نفت تولید و فروشی در محدوده یک میلیون بشکه و معادل ۳۲ میلیارد دلار دارد.

این عدم توازن و مشکلات عدیده‌ای از جمله زندگی لاکچری برخی مسئولان و فرزندان آن‌ها که بار‌ها مورد نقد رهبری و متشرعین قرار گرفته نیز میتواند اهداف دشمنان این کشور را در بازه زمانی کوتاه‌تری محقق کند.

در روزهای نزدیک به ایام پایانی سال و نوروز، نشانه‌های ورود به ابر تورم دیده می‌شود. مردم ایران کالا‌های مورد نیاز خود را خرید و به تازگی اجاره می‌کنند؛ این موضوع یکی از نیازهای ضروری مردم است. با ورود رسانه‌ها و سیاست‌گذاری معکوس دولت می‌توانیم در راستای شیرین سازی کام ملت توسط دولت گام جدی برداشت.

این فرایند و انجام تبلیغات موثر در رسانه‌ها می‌تواند تاثیرات فراگیری در سطح جامعه به ویژه جامعه هدف داشته باشد و آن‌ها را به سمت کاهش مصرف سوق دهد.

ورود یک جامعه درگیر تحریم شده به اقتصاد فاقد برنامه آن جامعه را به سمت لمس ابر تورم سوق خواهد داد و این به معنای چند صد برابر شدن برخی کالا‌ها و خدمات خواهد بود که در سنوات دولت‌های قبل فعل شاهد آن بوده و هستیم.

متاسفانه اخذ سیاست‌های انتقادی نیز از طرف گروه‌های سیاسی مخالف دولت در داخل و همسو با رژیم‌های معاند با جمهوری اسلامی نیز همراه این رویه قرار گرفته و این جهش را پر شتاب کرده است. بابد پذیرفت که قرار نیست همه این محدودیت‌ها و مشکلات در ۲۰ روز آینده حل و فصل گردد تا در شب عید سال جدید مردم با تنفس هوای بهاری شاهد نزول قیمت کالا‌های مهم اقتصادی باشند، اما میتوان با اتخاذ سیاست‌های مدبرانه آرام کرد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری تحلیلی رویداد24 ، تاریخ انتشار: 9 اسفند 1397 ، کدخبر: 166979 ، www.rouydad24.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین