پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۳۹۵۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۶
نماینده مردم ملایر در مجلس ابراز عقیده کرد: به نظر بنده پیوند خواسته یا ناخواسته ناکارآمدی مدیریتی و عملکرد از سر بی‌تفاوتی بخشی از بدنه دولتی اقتصاد با شبکه ضدانقلاب عامل طولانی شدن رسوب کالا و مواد اولیه در گمرکات کشور، کمبود کالاهای اساسی در بازار و در نهایت افزایش نارضایتی عمومی است.
شعارسال:نماینده مردم ملایر در مجلس ابراز عقیده کرد: به نظر بنده پیوند خواسته یا ناخواسته ناکارآمدی مدیریتی و عملکرد از سر بی‌تفاوتی بخشی از بدنه دولتی اقتصاد با شبکه ضدانقلاب عامل طولانی شدن رسوب کالا و مواد اولیه در گمرکات کشور، کمبود کالاهای اساسی در بازار و در نهایت افزایش نارضایتی عمومی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین احد آزادی‌خواه  گفت: عامل طولانی شدن رسوب انواع کالا و مواد اولیه‌ در گمرکات کشور وجود دست‌های پشت پرده‌ای است که دوست دارند این وضعیت کماکان ادامه داشته باشد.

وی ابراز عقیده کرد که این جریان مشکوک با وجودی که از کمبود کالاهای اساسی و مصرفی خانواده‌ها و همچنین مواد اولیه مورد نیاز تولید و صنعت به خوبی اطلاع دارند اما به قصد تشدید نارضایتی عمومی اقدامی برای ترخیص این کالاها که ماههاست در انبار گمرکات کشور رسوب کرده است، نمی‌کنند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس هشدار داد: بنده معتقدم عوامل داخلی شبکه ضدانقلاب در این مسئله نقش دارند. سر بسته عرض می‌کنم در لاستیک این اتفاق را شاهد و ناظر بودیم که انبارهای پر از لاستیک وجود داشت اما کامیون‌داران در آستانه اعتراض و تجمع گسترده برای دریافت لاستیک بودند البته ما از مدیران آنان خیلی ممنون هستیم که با بصیرت مدیریت کردند و با همراهی‌هایی که داشتند اجازه ندادند به عنوان پیاده نظام ضدانقلاب بازیچه آنان شوند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شانه خالی کردن برخی مدیران اقتصادی در سطوح مختلف اجرایی از مسئولیت‌های‌شان را در رسوب کالا و مواد اولیه در گمرکات کشور موثر دانست و افزود: این دسته از مدیران میانی دستگاه‌های اجرایی مثل گمرک یا وزارتخانه‌های جهادکشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و اقتصاد و سایر سطوح مدیریتی و اجرایی کشور اگر چه قصد و غرضی برای اخلال و نابسامانی بازار نداشته باشند اما به دلیل جهل و ناکارآمدی کاری کرده‌اند که فرآیند ورود و ترخیص کالا و مواد اولیه از گمرکات کشور بسیار طولانی شده است که اثر وضعی این مسئله موجب کمبود شدید برخی کالاها در بازار و تشدید نارضایتی مردم شده است.

آزادی‌خواه با اشاره به اظهارات مدیران وزارت جهادکشاورزی در خصوص نبود مشکل گوشت قرمز یا شکر در کشور، گفت: در حالی که مدیران این وزارتخانه از نبود مشکل برای تامین گوشت قرمز یا شکر خبر می‌دهند اما در بازار مصرف شاهد صف‌های قطور و طولانی مردم در فروشگاه‌های بزرگ و کوچک در شهرهای بزرگ و نایابی یا کم‌یابی آن در شهرهای کوچک و روستاها هستیم.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در پیشنهادی خواستار قرار گرفتن گمرکات کشور تحت ستاد مدیریت بحران شد و افزود: ناکارآمدی مدیریتی یا عملکرد از سر بی‌تفاوتی و جهل مدیریتی متولیان دولتی اقتصاد در این جنگ اقتصادی، ضربه به طرف خودی به حساب می‌آید. به همین دلیل برخی نمایندگان تصور کردند استیضاح رییس‌جمهور اهرم خوبی برای برخورد با ناکارآمدی، بی‌تفاوتی و جهل مدیران و متولیان اجرایی کشور است اما با صلاحدید برخی نمایندگان این مسئله منتفی شد. تعداد زیادی از نمایندگان مجلس علاوه بر آنکه معتقد به ناکارآمدی برخی مدیران اجرایی به ویژه برخی مدیران اقتصادی هستند اما راه‌حل برون‌رفت از چالش‌ها و نابسامانی‌های روزافزون اقتصادی را کنار رفتن دولت روحانی نمی‌دانند.

وی مدعی شد: رییس‌جمهور در بازدید از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد دولت ایشان سالانه 500 هزار شغل جدید ایجاد کرده است. به نظر بنده وقتی این آمار و ارقام خودش را در جامعه و بطن زندگی مردم نشان نمی‌دهد نشان می‌دهد اقدامات انجام شده در این زمینه کارآمدی و تاثیر لازم را نداشته است.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار :17 اسفند 97، کد خبر: 97121708844،www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
0
0
این ناکارامدی دولت باعث اینهمه مشکلات شده و خالا هم که نسیت به اینهمه کالا در گمرک بی اعتنا است
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین