پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۵۸۸
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۱
وزیر راه و شهرسازی در نخستین جلسه شورای‌عالی هواپیمایی با اشاره به اهمیت برقراری پروازهای مستقیم بین ایران و کشورهای آسیای میانه گفت: آمادگی داریم برای برقراری پروازهای مستقیم با کشورهایی که توجیه اقتصادی برای ایرلاین ندارد، سیاست‌های تشویقی را در چند ماه ابتدای فعالیت اعمال کنیم.

شعار سال: نخستین جلسه شورای‌عالی هواپیمایی در سال ۹۵ به ریاست عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی با حضور علی عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، فرهاد پرورش مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی و سایر اعضای این شورا برگزار شد.

در این جلسه عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی به اهمیت دسترسی به اینترنت در فرودگاه‌ها اشاره کرد و گفت: این موضوع مهمی است که باید نسبت به رفع این کمبود با در نظر گرفتن مسائل امنیتی فضای سایبری اقدام شود.

وزیر راه و شهرسازی خواستار پیگیری دسترسی مسافران به اینترنت در فرودگاه‌ها و همچنین در داخل هواپیما هنگام پروازهای داخلی شد.

آخوندی همچنین به موضوع دسترسی مسافران به نشریات و روزنامه‌ها در فرودگاه‌ها به ویژه ‌فرودگاه‌های امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: این سوال مطرح است که چرا حتی یک کیوسک فروش روزنامه در فرودگاه بین‌المللی کشور وجود ندارد. ضرورت دارد این موضوع نیز در دستور کار قرار گیرد.

وزیر راه و شهرسازی درباره فضای داخلی ترمینال مسافری فرودگا‌ه‌ها به ویژه فرودگاه‌های پرتردد گفت: فضای داخلی ترمینال باید در اختیار مسافران باشد بنابراین دفاتر اداری نمایندگی برخی ایرلاین‌ها در فضای ترمینال وجود داشته باشد و در صورت امکان بقیه از داخل ترمینال خارج شود.

وی در بخشی از این جلسه با بیان اینکه از نظر اقتصادی، سیاسی و ترانزیت باید برای برقرای پروازهای مستقیم با کشورهای آسیای میانه مانند قرقیزستان، ترکمنستان و تاجیکستان برنامه‌ریزی شود، تصریح کرد: قاعدتا ممکن است در ماه‌های اول این پروازها برای ایرلاین‌ها اقتصادی نباشد اما با گذر زمان و جذب بازار می‌توان راه‌اندازی این پروازها را اقتصادی کرد.

آخوندی با بیان اینکه از جهات مختلف از جمله جذب توریست و جذب ترانزیت باید پروازهای مستقیم با کشورهای آسیای میانه را به عنوان یک استراتژیک پیگیری شود، افزود: باید در این باره یک برنامه‌ریزی و گزارشی از آخرین اقدامات ارائه شود.

*مذاکره با کمیسیون اروپا برای رفع محدودیت پرواز هواپیماهای ایرباس ۳۲۰ ایران به اروپا

فرهاد پرورش مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی (هما) نیز در این جلسه گفت: شرکت هواپیمایی هما اعلام آمادگی کرد تا بعد از ممیزی‌های لازم از سال ۲۰۱۷ مجوز انجام پروازهای این شرکت به هما داده شود که در این بخش رضایتمندی کلی خود را اعلام کردند.

وی محدودیت نوع هواپیما برای پرواز به اروپا توسط کمیسیون اروپا از سال ۲۰۰۹ را از دیگر مشکلات این شرکت عنوان کرد و گفت: آنها اعلام کردند برخی از تایپ های هواپیماها از جمله ایرباس ۳۲۰ برای پرواز به اروپا نباید استفاده شود.

مدیرعامل هما ادامه داد: سال گذشته درخواست کردیم که امکان استفاده از ایرباس ۳۲۰ برای پرواز به اروپا برای ایران‌ایر فراهم شود که تیمی را برای بررسی به ایران فرستادند و به نظر می‌رسد با توجه به اقدامات ما مشکل خاصی در پذیرش این هواپیماها برای پرواز به اروپا وجود نداشته باشد.

*دهقان: فروش ۵۰ درصد بلیت‌های نوروزی به صورت چارتری فروخته شدند

مرتضی دهقان مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌های هواپیمایی و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری هم ضمن ارائه گزارشی از وضعیت میزان رضایتمندی مسافران از فرودگاه‌ها و ایرلاین‌ها گفت: در جلسات گذشته شورای‌عالی هواپیمایی مصوب شد بعد از اجرای آزادسازی نرخ بلیت هواپیما نحوه خدمات ایرلاین‌ها به مسافران مورد بررسی قرار گیرد.

دهقان ادامه داد: در همین راستا تیمی در سازمان هواپیمایی تشکیل شد و نظرسنجی از مسافران از ابتدای ۲۹ اسفند ۹۴ وهمزمان با پروازهای نوروزی در فرودگاه مهرآباد آغاز شد و تا ۱۵ اردیبهشت امسال حدود هزار مسافر مورد نظرسنجی قرار گرفتند که البته این نظر سنجی‌ها ادامه دارد.

وی با بیان اینکه نظرسنجی از مسافران پروازهای ورودی به فرودگاه بین‌المللی مهرآباد انجام شد تا بعد از اتمام سفر درباره خدمات داخل هواپیما از آنها نیز نظرسنجی شود، گفت: مسافران از نظر سطح تحصیلات مورد سوال قرار گرفتند که تحصیلات ۲۷ درصد از سوال شدگان تا دیپلم، تحصیلات ۷ درصد کاردانی، تحصیلات ۳۷ درصد کارشناسی، تحصیلات ۲۱ کارشناسی و سطح تحصیلات ۸ درصد از مسافران دکتری بودند که بیش از ۶۰ درصد مسافران با مدرک کارشناسی و بالاتر بودند.

مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌های هواپیمایی و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری تاکید کرد: همچنین در حوزه سطح درآمد از مسافران سوال شد که سطح درآمد ۱۸ درصد از مسافران تا یک میلیون تومان، ۲۵ درصد تا ۲ میلیون، ۱۰ درصد تا ۳ میلیون و ۴۰ درصد بیش از ۳ میلیون تومان بود.

دهقان با بیان اینکه ۵۰ درصد از مسافران در محدوده سنی۲۵ تا ۵۰ سال بودند که مورد نظر سنجی قرار گرفتند گفت: از نظر سهولت خرید بلیت نیز از مسافران نظرسنجی شد که ۸۵ درصد فرایند سهولت خرید را «خوب»، ۴ درصد «متوسط» و ۱۱ درصد نیز «ضعیف» اعلام کردند.

وی ادامه داد: به تفکیک نوع بلیت نیز ۵۰ درصد از بلیت‌ها به صورت سیستمی و ۵۰ درصد از بلیت‌ها به صورت چارتری و تور فروخته شد که این میزان فروش بلیت چارتری در دنیا بسیار کمتر است بنابراین رفتار شرکت‌های حمل و نقل هوایی در حوزه فروش و بازرگانی باید تغییر کند که با توجه به اجرای آزادسازی نرخ بلیت هواپیما تغییر این رویکرد را به شرکت‌های هواپیمایی اعلام کردیم.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار: 29 ارديبهشت 1395، کد مطلب: 106034:www.ana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین