پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۱۷۶۴۰۲
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳
رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه، با بیان اینکه تعرفه گمرکی در مبادی رسمی عراق حذف شده و صادرات بدون اخذ هزینه انجام می شود، گفت: موانع صادراتی در راستای افزایش صادرات رفع یا تسهیل شود.

شعار سال: بهنام تاج الدینی با بیان اینکه از تمامی تعرفه های گمرکی در مرز عراق برداشته شد، گفت: طبق اعلام مسئولان گمرکی عراق از روز شنبه تعرفه هایی که در این مبادی ها به ازای هر کیلو سیب اخذ می شد، حذف شده است.

وی، افزود: بارگیری های لازم از آذربایجان غربی انجام شده و حدود ۱۰۰ کامیون محصول سیب جهت صادرات در مبادی گمرکی مستقر هستند.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه، تاکید کرد: کاهش قیمت ارز، تعهدات پیمان سپاری ارزی و وجود تعرفه های گمرکی موانع اصلی صادرات سیب از کشور بوده که بازارهای داخلی و خارجی را با مشکل مواجه کرده است.

وی، با بیان اینکه در دو ماه اخیر ۵۰ تا ۶۰ درصد نسبت به سال گذشته کاهش صادرات را شاهد هستیم، ادامه داد: تعهد پیمان سپاری ارزی حذف نشده بلکه از سامانه نیما خارج و به سامانه سنا منتقل شد و به دلیل نبود زیرساخت های بانکی در کشور وارد کردن هزینه روش سیب در کشورهای مقصد با مشکل مواجه می شود.

تاج الدینی، با اشاره به اینکه قیمت سیب در آذربایجان غربی نسبت به سایر استان ها مناسب تر است، عنوان کرد: با این وجود فروشنده کاهش داشته و صادرکنندگان نیز با شرایط فعلی ریسک پذیر برای صادرات نیستند، در عین حال فرصت صادرکنندگان نیز بسیار کم است و با این وجود در راستای حفظ بازارهای خارجی برای سال های آینده نیز باید در فرصت محدود نسبت به خرید و صادرات اقدام شود.

وی، ابراز کرد: سیب محصولی تر بوده و فساد پذیر است که در صورت ماندگاری هم خاصیت خود را از دست داده و هم مشتری خود را به دلیل پایین بودن کیفیت از دست می دهد به همین دلیل باید بازاریان و کشاورزان منطبق با بازار روز نسبت به فروش محصولات اقدام کرده و از نگهداری محصولات جهت بهبود بازار خودداری کنند.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه، تاکید کرد: در صورتی که کشاورزان از فروش خودداری کرده و به یکباره اقدام به فروش کنند در بازار آشفتگی به وجود آمده و عرضه بر تقاضا پیشی گرفته و کشاورز مجبور به تحمل ضرر و زیان می شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری اروم نیوز، تاریخ انتشار 25 آذر 97، کد مطلب: -، www.uromnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین