پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۱۸۴۴۰۶
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۶
فرماندار گیلانغرب گفت : صادرات کالا از بازارچه مرزی سومار از روز یکشنبه (سی ام دی ماه) تا اطلاع ثانوی از سوی طرف عراقی متوقف شده است.

شعار سال: کوروش محمودیان فرماندار گیلانغرب گفت : صادرات کالا از بازارچه مرزی سومار از روز یکشنبه (سی ام دی ماه) تا اطلاع ثانوی از سوی طرف عراقی متوقف شده و هم اکنون فعالیت‌های تجاری در این مرز انجام نمی‌شود.

وی گفت : بازارچه مرزی سومار از طرف جمهوری اسلامی ایران باز است و مشکلی ندارد، ولی طرف عراقی از روز گذشته به دلیل مشکلات داخلی خود اقدام به بستن و متوقف کردن فعالیت‌های صادرات کالا در این مرز کرده است.

وی اظهار داشت: رایزنی‌های لازم از طریق استان و مسئولان ارشد با مقامات عراقی انجام شده و هنگ مرزی نیز با کلانتر مرزی مستقر در مرز سومار پیگیر هستند تا بازهم شاهد از سرگیری صادرات کالا‌های غیرنفتی از این مرز باشیم.

نماینده عالی دولت در گیلانغرب ادامه داد: از تمامی تاجران فعال در بازارچه مرزی سومار می‌خواهیم که تا اطلاع ثانوی از آوردن محموله‌های صادراتی بخصوص اقلام فاسد شدنی و لبنی به این مرز خودداری کنند تا متضرر نشوند.

محمودیان بیان کرد: به محض اعلام طرف عراقی برای از سرگیری فعالیت‌های صادراتی به تجار اطلاع رسانی لازم می‌شود تا بازهم شاهد انجام مبادلات تجاری در این مرز باشیم.

مرز سومار هم اکنون فعال است

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه گفت: مرز "سومار هم اکنون فعال است و توقفی در فعالیت‌های صادراتی این بازارچه مرزی نداریم.

خلیل حیدری با اشاره به صحبت‌هایی که در مورد توقف صادرات کالا از مرز سومار مطرح است، افزود: روز گذشته (۳۰ دی) مشکلات داخلی در گمرک عراق وجود داشت که روند صادرات از مرز سومار را دچار اختلال کرد، اما این مشکل رفع شده و صادرات از این مرز هم اکنون در حال انجام است.

وی با بیان اینکه روزانه ۱۵۰ تا ۲۰۰ کامیون از مرز سومار تردد دارند، ادامه داد: در سال جاری بیش از ۸۰۰ میلیون دلار صادرات از این بازارچه مرزی داشتیم که رقم قابل توجهی است.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه با بیان اینکه در مجموع روند صادرات کالا به بخش عرب‌نشین عراق مقداری با سختی مواجه شده، یادآور شد: این امر دو علت دارد که یکی از دلایل آن محدودیت واردات برخی کالا‌ها از سمت عراق است که با صدور بخشنامه‌هایی واردات برخی از اقلام را ممنوع کرده است.

حیدری اظهار کرد: مشکل دیگر این است که کالا‌های صادراتی به عراق نیازمند تاییدیه استاندارد بین‌المللی است که در گذشته این کار توسط شرکت‌های بازرسی بین‌المللی مستقر در کشور انجام می‌شد، اما اکنون این شرکت‌ها دیگر فعالیتی در ایران ندارند و این امر در روند صادرات کالا‌ها مشکلاتی ایجاد کرده است.

وی این مشکلات را مقطعی دانست و تاکید کرد: به‌زودی این موانع مرتفع خواهد شد و روند صادرات به سرعت قبل ادامه خواهد یافت .

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ 1 بهمن 97، کد مطلب: 6804833: www.yjc.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین