پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۸۰۱۳۶
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۸
عضو کمیسیون توسعه صادرات اتاق ایران از جولان صادرکنندگان غیر واقعی در بازار در نتیجه سیاست پیمان‌سپاری ارزی خبر داد.

شعار سال: محمدحسن شمس فرد با گلایه از بخشنامه‌های صادراتی اظهار کرد: مدتی است که صادرکنندگان واقعی به دلیل مشکلاتی که با پیمان سپاری ارزی دارند نمی‌توانند تجارت کنند و این موضوع عرصه را برای صادرکنندگان غیرواقعی که فقط یک بار با کارت بازرگانی یکبار مصرف صادرات و کالای خود را با قیمتی بسیار بالا عرضه می‌کنند، باز شده است.

این عضو اتاق بازرگانی درباره تفاوت نرخ ارز برای خرید کالا و فروش آن در نیما بیان کرد: صادرکننده مجبور است کالای خود را با دلار 14 هزار تومانی بخرد و ارز حاصل از صادراتش را با نرخ نه تومان به نیما عرضه کند، حتی اکنون که نرخ ارز تا حدودی کاهش پیدا کرده در نهایت صادرات برای ما با نرخ 12هزار تومان تمام می‌شود و نه 9هزار تومان که این برای صادرکننده چیزی جز ضرر نیست.

رییس اتحادیه صادرکنندگان خشکبار درباره مشکلات بخشنامه پیمان‌سپاری ارزی توضیح داد: اولا کالای صادرات ما که با دلار 12هزار تومانی وارد شده هیچ گاه با این نرخ خریداری نمی‌شود و ثانیا این که در این بخشنامه عطف ماسبق شده و با وجود این که قرار بود از اول مهر اجرا شود، بانک مرکزی اعلام کرد همه صادراتی که از ابتدای سال انجام شده مشمول این بخشنامه می‌شود.

شمس‌فرد با گلایه از عدم کاهش قیمت کالا همپای نرخ ارز تصریح کرد: با افزایش نرخ ارز به سرعت قیمت کالا گران شد اما با کاهش آن هیچ تغییر نکرد به طوری که قیمت پسته اکنون بین کیلویی 90تا 150هزار تومان است که این قیمت با دلار 14هزار تومانی مطابقت دارد.

عضو کمیسیون توسعه صادرات اتاق ایران تاکید کرد: اگر دولت با همین رویه پیش برود، در آینده‌ای نه چندان دور نه مالیات خواهد داشت و نه صادرکننده واقعی.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری دنیای اقتصاد، تاریخ انتشار 12 دی 97، کد مطلب: 326292، www.eghtesadonline.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین